واحد کراکر

شرکت پتروشیمی سیبور روسیه اعلام کرد که عملیات اجرایی پروژه‌ای که انتظار می‌رود به بزرگ‌ترین واحد کراکر جهان در منطقه آمور روسیه تبدیل شود، را آغاز کرده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، آی‌سی‌آی‌اس گزارش داده که انتظار می‌رود مجتمع شیمیایی گاز آمور (GCC) به ظرفیت تولید سالانه دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن پلی‌اتین (PE) و ۴۰۰ هزار تن پلی‌پروپیلن (PP)، در بازه زمانی ۲۵-۲۰۲۴ به بهره‌برداری برسد.

بر پایه این گزارش، در مجتمع شیمیایی گاز آمور (GCC) از خوراک اتان و گاز مایع (ال‌پی‌جی) تولید شده در واحد فرآوری گاز شرکت دولتی گازپروم روسیه استفاده می‌شود.

این مجتمع با ظرفیت ۱.۳۵ برابر بیشتر از مجموع صادرات پلیمری در سال ۲۰۱۹ میلادی از لحاظ راهبردی در منطقه‌ای واقع شده تا نیاز خریداران چینی را تامین کند.

سیبور اعلام کرد که شرکت سینوپک، بزرگترین تولیدکننده محصولات شیمیایی چین، به‌دنبال مشارکت در این پروژه است، این شرکت چینی دارای یک شبکه گسترده در چین برای فرآورده‌های نفت و گاز با سطوح مختلف فرآوری است.

شرایط برای اجرای این طرح، پس از مصاحبه مجازی واسیلی اورلاو، نخست وزیر روسیه و دیگر مقام‌های دولتی در مراسم ویدیوکنفرانسی و تصمیم برای سرمایه‌گذاری و بررسی پروژه در ماه مارس فراهم شد.

سیبور هم‌اکنون با «یونیویشن تکنولوژیز» و «شورون فیلیپس» در پروژه پلیمریزاسیون اتیلن و با شرکت سوئیسی لیوندل بازل در پروژه پلیمریزاسیون پروپیلن و با لینده و ان‌آی‌پی‌ییگسپریآبوتکا (NIPIgaspererabotka) برای واحدهای کراکر مشارکت می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها