آتی معامله گر آنلاین

بازار قراردادهای آتی بورس کالای ایران در پنجمین ماه سال جاری با رشد دسته جمعی و قابل توجه حجم و ارزش معاملات در تمامی نمادهای فعال در بازار نسبت به ماه پیش از آن رو به رو شد تا بازار با اقبال معامله گران مردادی طوفانی را پشت سر بگذارد. به طوری که با رشد آمارهای معاملاتی در تمامی نمادهای فعال در بازار مشتقه بر پایه زعفران نگین، زعفران پوشال، پسته فندقی و زیره سبز، حجم و ارزش کل معاملات به ترتیب، رشد ۱۶۱۸ و ۱۸۳۳ درصدی را نسبت به تیرماه تجربه کرد.

به گزارش «کالاخبر»؛ در ماهی که گذشت معامله گران با انعقاد بیش از یک میلیون و ۵۴۴ هزار قرارداد آتی ارزشی بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال را به ثبت رساندند که این ارقام به ترتیب با رشد ۱۶۱۸ و ۱۸۳۳ درصدی نسبت به ماه پیش از آن همراه شد.

بررسی آمارهای معاملاتی حاکی از آن است که بیش از یک میلیون و ۵۱۱ هزار قرارداد آتی زعفران نگین برای تحویل در دو سررسید شهریور و آبان ۹۹ منعقد شد و ارزش ۱۸ هزار و ۶۴۵ میلیارد و ۹۹۷ میلیون ریالی را در پی داشت.

در بخش قراردادهای آتی زعفران پوشال نیز معامله گران ۶۶۳۱ قرارداد را برای دو سررسید شهریور و آبان ماه ۱۳۹۹منعقد کرده و ارزش ۴۷.۸ میلیارد ریال را رقم زدند.

۲۴ هزار و ۷۵۲ قرارداد آتی پسته نیز برای دو سررسید مرداد و مهر ماه امسال منعقد شد تا ارزش بیش از ۳۲۴۳ میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریالی برای این دارایی پایه به ثبت برسد.

این گزارش می افزاید، دو سه سررسید فعال قراردادهای آتی زیره سبز با دوره تحویل مرداد، مهر و اذر ماه امسال در مجموع ۱۴۹۳ قرارداد به ارزش ۷۹ میلیارد و ۵۶۱ میلیون ریال منعقد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها