بخشنده

مدیر کالایی کارگزاری بورس بیمه ایران، مکانیسم بورس کالا را در کاهش هزینه مبادلات و ایجاد شفافیت قیمتی املاک موثر دانست و معتقد است به شرط عرضه نظام‌مند و انبوه املاک در بورس کالا این آثار مشاهده خواهد شد.

به گزارش «کالاخبر»؛ علی بخشنده، مدیر کالایی کارگزاری بورس بیمه ایران در خصوص عرضه مسکن در بورس کالا به بورس نیوز گفت: بازار مسکن از جمله بازارهایی است که هیچ نرخ مشخصی نداشته و یک خودمختاری و نظام آشوب قیمتی در این بازار به چشم می‌خورد به طوریکه هر بنگاه املاکی که متوجه تاثیر متغیرهایی اقتصادی، چون دلار در حرفه خود باشد، بدون وجود هیچ نظارت و کنترلی افزایش قیمت خواهد داد. 

وی تصریح کرد: در بازار فعلی، نظام "عرضه " و "تقاضا" تعیین کننده قیمت مشخص نیست و در صورت کشف قیمت، بازار مسکن قابلیت و کارایی لازم را برای حضور در بورس کالا خواهد یافت.

مدیرکالایی کارگزاری بورس بیمه ایران به یکی از کارکردهای بورس کالا در این زمینه اشاره و اظهار کرد: بازارهای هوشمند، کارا و نظام‌مند توسط بورس کالا و به منظور کشف نرخ در بازاری پر آشوب تشکیل می‌شود، به نظر می‌رسد که انبوه سازان می‌توانند از این موضوع بهره برده و بازار املاک و مستغلات بورس کالا را که از سال ۹۴ راه اندازی شده و تاکنون مغفول مانده رونق بخشند. 

وی ادامه داد: مبحث کشف نرخ مسکن نیازمند امور تخصصی و علمی است نه مافیایی و در این حوزه بورس کالا می‌تواند این نقص را در پروسه اجتماعی مسکن به عهده بگیرد.

بخشنده این اتفاق را موثر در کاهش هزینه مبادلات و ایجاد شفافیت قیمتی عنوان کرد و گفت: به شرط عرضه نظام‌مند و انبوه در بورس کالا این امر اجرایی خواهد شد. 

مدیرکالایی کارگزاری بورس بیمه ایران در پایان اظهار کرد: ابزارهای مالی در این خصوص وجود داشته و یک بار توسط سازمان املاک تملیکی بر چند دستگاه آپارتمان انجام شده و در تابلو بازار املاک و مستغلات بورس کالا روی تابلو رفت، اما به دلیل ناهماهنگی بخش‌ها و ارگان‌های مختلف به فراموشی سپرده شد. در واقع تالار املاک و مستغلات بورس کالا خود ابزار محسوب شده و کارگزاران وظیفه جذب مشتری را در این حوزه بر عهده دارند البته به شرطی که طرفین عرضه محکم برای ایجاد معاملات وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها