سنگ آهن

پیش بینی می شود طوفان کاهش عرضه و افزایش تقاضا که قیمت سنگ آهن را به بیش از ۱۱۰ دلار در هر تن رسانده، تا سال آینده نیز ادامه یابد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، آخرین تحقیقات حاکی از افزایش شدید قیمت سنگ آهن به لطف تأثیر عرضه و تقاضا از همه گیری ویروس کروناست.

برزیل، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سنگ آهن در جهان، تولید خود را تحت تأثیر بحران بهداشت عمومی کاهش داده که باعث افت صادرات آن شده است، در حالی که چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده، واردات سنگ آهن خود را به دلیل محرک های اقتصادی دولت، افزایش داده است.

طبق پیش بینی ها، سود خالص ۹.۱ میلیارد دلاری شرکت بی اچ پی در ماه آگوست، کاهش درآمدها از محل نفت و مس را جبران می کند.

پیش بینی می شود فورتسکیو نیز با ۵۰ درصد افزایش در سود خالص، رقم ۴.۷ میلیارد دلار سود در ماه آگوست را به ثبت برساند.

کارشناسان پیش بینی می کنند با بازگشت برزیل به بازار و افت تقاضای چین، قیمت سنگ آهن روند کاهشی داشته و به ۸۰ دلار در هر تن تا پایان امسال بازگردد و بعد از آن در رقم ۷۰ دلار در هر تن یا کمتر باقی بماند. اما تحقق این پیش بینی با توجه به دیدگاه بانک ها در مورد احتمال افزایش تقاضای فولاد در بازارهای دنیا با تردید همراه است.

سیتی گروپ معتقد است اگر کشورها همانگونه که پس از بحران مالی گذشته، توانستند بعد از یک سال روند تقاضای فولاد را بهبود بخشند، پس از بحران فعلی نیز بتوانند بازار فولاد را بازیابی کنند، تقاضای سنگ آهن نیز همچنان صعودی خواهد ماند.

جی پی مورگان نیز در تایید سیتی گروپ، میانگین قیمت سنگ آهن برای سال آینده را ۱۰۰ دلار در هر تن پیش بینی می کند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها