طلا

پس چندین روز رشد متوالی بهای طلا در بازارهای جهانی و عبور از مرزهای جدید قیمتی، بهای طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار، به پایین ۱۹۰۰ دلار سقوط کرد و از روز گذشته تاکنون بیش از ۱۹۳ دلار کاهش قیمت نشان می دهد.

به گزارش کالاخبر به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور حداکثر دو درصد سقوط کرد و به ۱۸۷۲ دلار و ۱۹ سنت رسید و روند سقوط آزاد خود را پس از یک وقفه کوتاه در اوایل معاملات، ازسرگرفت. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه شش درصد سقوط کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۲.۴ درصد کاهش، به ۱۹۰۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه ۹۳ دلار و ۴۰ سنت معادل ۴.۵۸ درصد کاهش یافت و در ۱۹۴۶ دلار و ۳۰ سنت بسته شد و بزرگترین رکورد کاهش قیمت یک روزه از ۱۵ آوریل سال ۲۰۱۳ تاکنون را شکست.

نقره هم روند نزولی طلا را دنبال کرد و با ۲.۸ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۱۱ سنت رسید. بهای نقره روز گذشته ۱۵ درصد سقوط کرده بود.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر آی جی مارکتس، به نظر می رسد بخشی از درخشش بازار طلا به پایان رسیده باشد و اکنون این احتمال وجود دارد که طلا حمایت در سطح ۱۸۰۰ دلار را امتحان کند. روند بازار طلا به بازده اوراق قرضه آمریکا و عوامل تاثیرگذار در مقطع فعلی بستگی دارد. همچنین قدرت دلار موضوع بسیار مهمی است که باید در روزها و هفته های آینده مشاهده کرد.

جهش بازده اوراق خزانه آمریکا کمک کرد دلار روند صعودی خود را ادامه دهد و طلا برای دارندگان ارزهای غیرآمریکایی گرانتر شد. افزایش بازده اوراق قرضه هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و از جذابیت سرمایه گذاری در آن کم می کند.

با این همه بازارهای سهام آسیا در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر ابهامات پیرامون بسته کمک مالی جدید آمریکا قرار داشتند.

بر اساس گزارش رویترز، با سقوط تاریخی اخیر، رشد قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون به حدود ۲۵ درصد محدود شده است.

وارن پاترسون، تحلیلگر آی ان جی اظهار کرد با ادامه سیاستهای تسهیل پولی بانکهای مرکزی برای آینده قابل پیش بینی، طلا ممکن است به ۲۰۰۰ دلار برگردد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری یک درصد نزول کرد و به ۹۲۰ دلار و ۸۶ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، در ۲۰۸۲ دلار و ۹۰ سنت معامله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها