لایحه بودجه سال ۹۵ امروز از سوی رییس جمهور به بهارستان برده شد اما لایحه بودجه امسال از حیث منابع و مصارف چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، لایحه بودجه سال ۹۵ از حیث منابع و مصارف ۹۵۲ هزار میلیارد تومان است. منابع بودجه عمومی دولت در این لایحه ۳۰۷ هزار میلیارد تومان و منابع شرکت‌های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک‌ها ۶۸۱ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

از مجموع ۳۰۷ هزار میلیارد تومانی که به‌عنوان منابع بودجه عمومی دولت پیش‌بینی شده است، ۳۹ هزار میلیارد تومان آن درآمدهای اختصاصی دولت است و ۲۶۷ هزار میلیارد تومان دیگر منابع بودجه عمومی دولت است.

در این لایحه پیشنهاد شده که در سال آینده ۵۹ هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی اختصاص یابد و ۱۹۷ هزار میلیارد تومان هم صرف هزینه‌های جاری دولت شود که بر اساس جدول لایحه بودجه، مهمترین رقم هزینه‌های جاری دولت اختصاص ۷۳ هزار میلیارد تومان به جبران خدمات کارکنان (حقوق جاری کارکنان و بازنشستگان) است.

همچنین در این لایحه پیشنهاد شده که ۷۳ هزار میلیارد تومان از محل واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای برای دولت حاصل شود که ۶۸ هزار میلیارد تومان آن از محل منابع حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی است. همچنین در این لایحه درآمدهای مالیاتی دولت ۱۰۱ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

گفتنی است بر اساس لایحه بودجه تراز عملیاتی منفی ۴۸ هزار میلیارد تومان عنوان شده است که نشان می‌دهد در این لایحه بودجه هم مانند سال‌های گذشته دولت نتوانسته منابع و مصارف خود را از طریقی جز فروش دارایی‌های سرمایه‌ای حاصل کند و تراز عملیاتی منفی شده است.

ارقام بودجه.jpg

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها