مس

بررسی های گروه مطالعات بین المللی مس نشان داد که میزان تولید مس تصفیه شده و میزان ظرفیت تولید معادن مس جهان در ۴ ماهه نخست ۲۰۲۰ افزایش یافت. همچنین قیمت جهانی مس در ماه تیر حدود ۵۹۵۰ دلار در تن بود که اکنون به حدود ۶۳۸۰ دلار در تن رسیده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، براساس جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، تولیدکنندگان جهانی مس از ابتدای ژانویه تا پایان ماه آوریل ۲۰۲۰، حدود ۷ میلیون و ۸۲۵ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی، ۷ میلیون و ۷۸۶ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش ۰.۵ درصدی است.

فعالان معادن مس جهان طی ۴ ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی، حدود ۶ میلیون و ۵۱۲ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی، ۶ میلیون و ۵۲۱ هزار تن بود که حاکی از کاهش ۰.۱ درصدی تولید است.

از این میزان، ۳ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۸۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۵۰۰ تن «آسیا»، ۷۲۵ هزار و ۷۰۰ تن «آفریقا»، ۵۸۸ هزار و ۵۰۰ تن «اروپا» و ۳۲۹ هزار تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۸ میلیون و ۲۱۵ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی (۸ میلیون و ۱۸۵ هزار تن)، حاکی از افزایش ۰.۴ درصدی است.

این گزارش می افزاید، قیمت جهانی مس در ماه تیر حدود ۵۹۵۰ دلار در تن بود که اکنون به حدود ۶۳۸۰ دلار در تن رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها