عکس-شاخص-تحلیل-اونس.png

اخبار بسیار مهمی که جمعه گذشته منتشر شد، منجر به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و شکست محدوده کلیدی ۱۳۰۰ دلاری بهای اونس شد، اما به نظر می رسد طلا مجددا آماده تعویض منطقه معاملاتی خود در این کانال داشته باشد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، از آنجا که تاثیرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هنوز از سوی سرمایه گذارن تجزیه و تحلیل نگردیده و بسیاری از سران اتحادیه اروپا نیز غافلگیر شده اند ( اعلام شده که خروج حدود ۲ سال زمان خواهد برد ) هنوز برای قضاوت در این مورد زود است و باید منتظر رویداد های هفته اینده بمانیم تا در خصوص ثبات در کانال ۱۳۰۰ و یا برگشت به کانال ۱۲۰۰ دلاری تصویر بهتری داشته باشیم .

روز سه شنبه ۹۵/۰۴/۰۸ با انتشار آمار بسیار مهم تولید ناخالص داخلی امریکا می توان مجددا شاهد نوسانات در بازار جهانی بود و چهارشنه هفته بعد نیز با انتشار متن صورتجلسه فدرال رزرو در خصوص جزییات افزایش نرخ بهره در ماه جولای بازار می تواند نوسانات را دنبال کند تا سرنوشت اونس را در کانال ۱۳۰۰ مشخص نماید .

تحلیل تکنیکال اونس

در تایم های بالا کندل های قدرتمند صعودی دیده می شود، اما کندل ماهانه سرنوشت اونس را رقم خواهد زد و با بسته شدن کندل در پایان هفته جاری صعود یا نزول قیمت احتمالی در میان مدت را به ما نشان میدهد، انچه که مهم است گذر از لایه مقاومتی که در تایم هفتگیدیده شده که این لایه مقاومتی در بین ۱۳۰۰ تا ۱۳۳۵ است که در تحلیل فبلی ارائه شد.

تحلیل در بلند مدت (تایم ماهانه)

همچنان شاهد قدرت نمای کندل ماهانه هستیم که اخرین برخورد خود را در زیر خط روند نزولی بلند مدت به نمایش گذاشته است، اما این پایان راه نیست و در صورتی که کانال نزولی خود را به همین صورت شکسته شود تاییده خود را در شکست کانال علنی خواهد کرد و به دنبال آن احتمال می رود که خط روند نزولی خود که در بازه قیمتی ۱۳۰۰ تا ۱۳۵۰ است را بشکند و اهداف این شکست می تواند ۱۳۹۰ - ۱۴۳۰ باشد.اما این سناریو تا زمانی عملی خواهد شد که در بالای سطوح ۱۲۳۸ و ۱۲۰۰ قرار دارد و با شکست سطح ۱۱۸۰ سناریو افزایشی خنثی می شود.

تحلیل میان مدت (تایم هفتگی)

در تایم هفتگی لایه مقاومتی بین سطوح ۱۳۶۰ تا ۱۳۳۵ ایجاد شده است که این لایه هم تراز با سطح قیمتی خط روند نزولی می باشد. که چنانچه سطح ۱۳۶۰ و خط روند نزولی شکسته شود اهداف بالاتری خواهد داشت. اهداف شکست خط روند نزولی : ۱۳۹۰ - ۱۴۳۰ پیش بینی می شود.

اما چنانچه بتواند به زیر سطح ۱۳۰۰ و به تبا آن با شکست لایه حمایتی ۱۲۰۰ و ۱۱۷۵ مواجه شود و همچنان به روند نزولی خود ادامه دهد.

شایان ذکر است که شکست سطح ۱۳۶۰ پتانسیل بسیار قدرتمندی نیازمند بوده .و تا زمانی که بالای ۱۳۰۰ قرار دارد پتانسیل برقرار است.

رمز موفقیت این سناریو افزایشی ماندگار در بالای ۱۳۰۰ است.

تحلیل کوتاه مدت (تایم روزانه و چهار ساعته)

در تایم روزانه همچنان قیمت در یک الگوی کانالیزه مثلث شکل در حال نوسان است، در تحلیل های قبلی گفته شد که قیمت تمایل دارد که بازه نوسانی خود را افزایش دهد.در واقعیت چنین دیده می شود. که با هر موج افزایشی و کاهشی موج بعدی خود را بزرگتر می کند.در حال حاضر آخرین برخورد ۱۳۵۸ بوده است که تا سطح ۱۳۱۵٫۵۰ مقاومت شده و در حال حاضر بر زیر مقاومت ۱۳۱۵٫۵۰ بسته شده است. باید گفت در ادامه روند می تواند دوران صعودی و نزولی در بازه ۱۳۶۰ تا ۱۱۹۰ داشته باشد اما می تواند مدت زیادی به طول انجامد. در ادامه سناریوهای را خواهیم داشت در تایم ۴ ساعته که بیان گر ادامه روند است.

سناریوهای احتمالی در کوتاه مدت (تایم ۴ ساعته)

سناریو افزایشی

چنانچه در شروع بازار مجدد با بالای سطح ۱۳۱۵٫۵۰ نفوذ کند پتاسنیل مثبت را برخودار می شود و احتمال صعود تا سقف کانالیزه و احتمال نوسان در بازه قیمتی ۱۳۵۸ تا ۱۳۱۵ پیش بینی می شود.بعد از شکست ۱۳۱۵ مقاومت های پیش رو ۱۳۲۰ - ۱۳۴۵ - ۱۳۵۰ و در انتهای الگو ۱۳۵۸ است که در صورتی که به چند روز متوالی ادامه دهد سقف کانال را باید ۱۳۹۰ در نظر گرفت می شود.

شایان ذکر است که احتمال برگشت قیمت از مقاومت های پیش رو فقط با شکست ۱۳۱۵ و ۱۳۰۰ تایید می شود. در غیر اینصورت همچنان روند در کوتاه مدت صعودی خواهد بود و این سناریو درحالی است که به بالای ۱۳۱۵ قرار داشته باشد.

سناریو مقاومتی:

چنانچه قیمت در بازه ۱۳۱۵ تا ۱۳۵۰ نوسان دهد نشانه مقاومت است و در صورتی که ۱۳۱۵ شکسته شود احتمال کاهش قیمت وجود دارد و در مرحله اول به سطوح ۱۳۰۰ تا ۱۲۹۵ میتواند دست پیدا کند اما سطح ۱۳۰۰ و ۱۲۹۵ بسیار سطح مستحکمی تلقی می شود که با شکست این دو سطوح سناریو مقاومتی در ادامه می تواند سناریو کاهشی را تکمیل کند که در زیر مطرح می شود.

سناریو کاهشی

چنانچه قیمت به زیر ۱۲۹۵ نفوذ کند اولین سطوح های حمایتی پیش رو ۱۲۸۸ و ۱۲۷۸ خواهد بود که ۱۲۷۸ سطح COP تلقی می شود که احتمال برگشت قیمت به سمت صعود در این سطح پیش بینی می شود.اما در صورت شکست ۱۲۷۸ همچنان به راه خود تا سطح ۱۲۵۳ ادامه می دهد و مجدد می تواند از این سطح احتمال برگشت قیمت وجود داشته باشد، شایان ذکر است که شکست ۱۲۵۳ COP بعدی است که این سطح می تواند نوساناتی در بین ۱۲۷۸ تا ۱۲۰۰ به همراه داشته باشد که در صورت شکست اهداف پیش رو ۱۲۳۵ - ۱۲۲۰ - ۱۲۰۰ می باشد.

 

منبع: طلا چارت



ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها