کشاورزی

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران از رشد ۳۰ درصدی صادرات محصولات کشاورزی از طریق گمرکات کشور خبر داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از گمرک ایران، مهرداد جمال ارونقی اعلام کرد: میزان صادرات اقلام و محصولات کشاورزی در ۴ ماهه نخست سال جاری بیش از ۲ میلیون و ۷۰۶ هزار تن می باشد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ( ۲ میلیون و ۷۴ هزار تن ) ، بیش از ۳۰.۴ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول افزود: محصولات صادر شده در سال جاری دارای ارزشی معادل یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار می باشند که نسبت به ارزش اقلام صادراتی سال ۹۸ در مدت مشابه با ارزشی معادل ۱ میلیارد و ۵۸۲ میلیون دلار از رشدی معادل  ۶.۸ درصد برخوردار بوده است.

ارونقی، اقلام عمدۀ کالاهای کشاورزی صادر شده را پسته، گوجه فرنگی، هندوانه، سیب، رب گوجه فرنگی، مغز پسته، شکلات، بیسکویت، سیب زمینی و پنیر برشمرده و گفت: عمدۀ این محصولات به کشورهای عراق، چین، افغانستان، روسیه و امارات متحدۀ عربی صادر شده است.

معاون فنی گمرک با اشاره به اقدامات گمرکات اجرایی کشور درخصوص صادرات محصولات کشاورزی از جمله: اختصاص مسیر سبز به اظهارنامه های صادراتی اقلام کشاورزی؛ ارزیابی در محل محصولات صادراتی؛ انجام تشریفات گمرکی رویۀ صادرات کالاهای کشاورزی بصورت شبانه روزی؛ پذیرش حمل یکسره برای این کالاها،  افزود: علیرغم شرایط تحریم؛ شیوع کرونا و به تبعِ آن محدودیت هایی که در مرزهای کشور بوجود آمده است رایزنی های لازم از سوی گمرک و مراجع ذیربط صورت پذیرفت تا اقلام کشاورزی و فسادپذیر، با رعایت پروتکل های بهداشتی، اجازه صدور از کشور داشته باشند و از این جهت می‌توان اذعان داشت: شیوع ویروس کرونا و شرایط تحریم های اقتصادی نتوانسته آثار منفی بر صادرات این کالاها و محصولات داشته باشد.

ارونقی در خاتمه خاطرنشان کرد: صادرات عمدۀ کالاهای اساسی اعلام شده از سوی مراجع ذیربط، کماکان ممنوع بوده و درصورت احراز و یا کشف تخلف، گمرک ، با متخلفین برخورد قانونی خواهد نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها