طلا

بررسی بازار طلا از ابتدای همه‌گیری کرونا، تاکنون، نشان می‌دهد که این فلز در دوره‌های بحرانی یعنی دوره‌هایی که موج بیماری شروع شد یا دوره‌هایی که کشورهای صنعتی دنیا با این بحران درگیر شده‌اند، اوج گرفته است و البته هرگاه، خبری از احتمال کشف واکسن ضدکرونا منتشر یا از تهدید این ویروس مرگبار کاسته می‌شود، قیمت این فلز ارزشمند نیز کاهش می‌یابد.

به گزارش «کالاخبر»؛ فلزات گرانبها، منابعی برای حفظ ارزش دارایی در سال‌های بحرانی اقتصاد محسوب می‌شوند و در میان تمام فلزات گرانبها، طلا اهمیت ویژه‌ای دارد. بررسی بازار طلا از ابتدای همه‌گیری کرونا، تاکنون، نشان می‌دهد که این فلز در دوره‌های بحرانی یعنی دوره‌هایی که موج بیماری شروع شد یا دوره‌هایی که کشورهای صنعتی دنیا با این بحران درگیر شده‌اند، اوج گرفته است و البته هرگاه، خبری از احتمال کشف واکسن ضدکرونا منتشر یا از تهدید این ویروس مرگبار کاسته می‌شود، قیمت این فلز ارزشمند نیز کاهش می‌یابد.

بانک جهانی در گزارش اخیر خود به بررسی بازار فلزات گرانبها در دنیا پرداخته و وضعیت بازار طلا، نقره و پلاتین را مطالعه کرده است. این درحالی است که تمام فلزات گرانبها به تحولات بازار طلا وابسته‌اند و از آن تأثیر می‌گیرند.

مقایسه قیمت کنونی طلا با قیمت‌های پیشین

 بر مبنای اطلاعات ارایه‌شده توسط بانک جهانی، قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی در سال ۲۰۱۹ میلادی برابر با ۱۳۹۲ دلار بود که بالغ‌بر ۱۳۰ دلار نسبت به سال ۲۰۱۸ افزایش داشت. در سال ۲۰۱۸ میلادی هر اونس طلا در بازار جهانی با قیمت ۱۲۶۹ دلار مبادله می‌شد و در سال ۲۰۱۷ متوسط قیمت هر اونس از این فلز ارزشمند ۱۲۵۸ دلار قیمت داشت.

 این در حالی است که در ماه ژوئن سال جاری میلادی، هر اونس طلا با قیمت ۱۷۳۲ دلار مبادله شد و در ماه جولای قیمت طلا به مرز ۱۸۰۰ دلار هم رسید. رشدی که کارشناسان دلیل آن را وضعیت کرونایی دنیا و بحران‌های اقتصادی ناشی از آن می‌دانند و بر این باورند که با پایان یافتن این بحران باید منتظر افت قیمت طلا در بازار بود.

بررسی بازار طلا در دو فصل اول سال جاری نشان می‌دهد، هر اونس طلا در فصل اول امسال با قیمت ۱۵۸۳ دلار مبادله شد و در فصل دوم به ۱۷۱۰ دلار رسید. گفتنی است، هر اونس طلا در فصل دوم سال قبل قیمتی معادل ۱۳۱۰ دلار داشته است که ۴۰۰ دلار کمتر از متوسط قیمت آن در فصل دوم امسال بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها