علی بیک زاده سازمان بورس

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار از صدور موافقت اصولی تامین مالی ۱۰ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه جهت تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش این مجتمع فولادی خبر داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا، علی بیک زاده میلانی گفت: این موافقت اصولی جهت انتشار اوراق اجاره سهام در ۵ مرحله صادر شده است. وجه تمایز این تامین مالی، انتشار اوراق بدون رکن ضامن و انتشار بر اساس رتبه اعتباری صادره توسط یکی از موسسات رتبه بندی است. این امکان بر اساس مصوبه هیئت مدیره سازمان ایجاد شده بوده تا شرکت‌هایی که دارای رتبه اعتباری مناسب هستند بتوانند بدون رکن ضامن و بر اساس رتبه اعتباری کسب شده نسبت به انتشار اوراق اقدام کنند.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس ادامه داد: مجوز انتشار بعد از ارائه کامل مدارک و قراردادها صادر خواهد شد و به روز کردن قراردادها در جهت تطبیق با این شکل انتشار در حال انجام است.   

وی با اشاره به اینکه این موضوع سبب تسهیل تامین مالی شرکت‌های دارای رتبه اعتباری مناسب از بازار سرمایه خواهد شد، خاطرنشان کرد: استفاده از این روش تامین مالی چارچوب تامین مالی بدهی در بورس کشور را به کشورهای توسعه یافته نزدیک می کند؛ به طوری که در تجارب موفق جهانی شرکت‌ها بر اساس وضعیت مالی و اعتبار خود نسبت به انتشار اوراق اقدام کرده و نرخ تامین مالی برای شرکت‌های با رتبه اعتباری مناسب که طبیعتا ریسک کمتری دارند پایین‌تر است.

بیگ زاده اظهار امیدواری کرد که این شکل تامین مالی در سال جهش تولید امکان تامین مالی شرکت‌ها را از بازار سرمایه را تسهیل کند.

وی در پایان استراتژی مدیریت بازار اولیه را تسهیل شرایط تامین مالی با اختیاری کردن برخی ارکان انتشار عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها