تجرات جهانی چین

با وجود اینکه بیماری همه گیر ویروس کرونا همچنان در حال نابودی اقتصاد جهانی است، صادرات و واردات چین در ماه ژوئن بر خلاف انتظار اقتصاددانان افزایش یافت.

به نقل از خبرگزاری تسنیم ، با وجود اینکه بیماری همه گیر ویروس کرونا همچنان در حال نابودی اقتصاد جهانی است، صادرات و واردات چین در ماه ژوئن افزایش یافت.

حجم صادرات چین نسبت به سال گذشته ۰.۵ درصد افزایش نشان داد و حجم واردات نیز ۲.۷ درصد رشد کرد. این در حالی است که اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند که هم صادرات و هم واردات این کشور سقوط کنند.

از نظر ارزش بر حسب یوان، صادرات این کشور در ژوئن نسبت به سال گذشته ۴.۳ درصد رشد داشته در حالی که واردات ۶.۲ درصد افزایش یافته است.

در حالی که کشورهایی مانند ایالات متحده هنوز قادر به کنترل شیوع بیماری کووید-۱۹ نیستند ، هیچ علامتی مبنی بر اینکه چه زمانی تقاضای جهانی برای صادرات چین به طور پایدار به سطح قبل از کرونا باز خواهد گشت، وجود ندارد.

وخیم تر شدن روابط چین با ایالات متحده به عدم قطعیت درباره تجارت این کشور می افزاید ، اگرچه چین تلاش های خود را افزایش داده است تا شرایط توافق تجارت با آمریکا را برآورده سازد.

حتی با وجود افزایش آمار تجارت خارجی چین در ماه ژوئن، تجارت این کشور در شش ماهه اول سال همچنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بسیار کاهش نشان می دهد. صادرات تا پایان ماه ژوئن ۶.۲ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ بود، در حالی که واردات ۷.۱ درصد کمتر بود.

صادرات خالص مثبت پس از رکود تاریخی ۶.۸ درصدی اقتصاد چین در سه ماه اول، به رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه دوم کمک خواهد کرد. آمار مربوط به تولید ناخالص داخلی چین روز پنجشنبه منتشر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها