مس

بررسی آمار عملکرد شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی کشور فعال در حوزه مس نشان‌دهنده تولید ۳۱۰ هزار و ۷۶ تن کنسانتره مس (تغلیظ) از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد سه درصدی نشان می دهد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سایت خبری- تحلیلی معدن ۲۴، در این مدت ۳۶ هزار و ۸۵۰ تن کنسانتره مس تغلیظ در میدوک (افت یک درصدی)، ۸۲ هزار و ۸۸۵ تن در سونگون (رشد ۲ درصدی)، ‌۱۸۷ هزار و ۵۵۱ تن در سرچشمه (رشد ۵ درصدی)، یک‌هزار و ۹۵۸ تن در چهل کوره (رشد ۸۸ درصدی)، ۵۶۱ تن در مزرعه (افت ۹ درصدی) و ۲۷۱ تن در مجموعه ۵۰۰ تنی (رشد ۱۶ درصدی) تولید شد.

از مجموع تولیدات شرکت های فوق الذکر، یکصد هزار و ۵۴۷ تن مربوط به آمار خرداد ماه این شرکت است که در مقایسه با خرداد ماه سال ۹۸ رشد پنج درصدی نشان می دهد.

تولید آند

بررسی خبرنگار معدن ۲۴ از آمارهای یاد شده حاکی از رشد ۲ درصدی تولید آند مس (ذوب) در سه ماهه امسال و ثبت رکورد ۹۱ هزار و ۵۵۰ تنی این محصول است. به طوری که ۶۱ هزار و ۲۵۶ تن در سرچشمه (رشد ۴ درصدی)‌ و ۳۰ هزار و ۲۹۴ تن در خاتون آباد (افت یک درصدی)‌ تولید شد.

کاتد مس

واکاوی آمارها همچنین حاکی از رشد ۲ درصدی تولید کاتد مس در شرکت ها و ثبت تولید ۶۹ هزار و هشت تنی این محصول است.

در سه ماهه امسال ۴۲ هزار رو ۴۴۵ تن کاتد مس (پالایشگاه) و یک هزار و ۵۱۸ تن کاتد مس (لیچینگ) در شرکت مس سرچشمه تولید شد که در همسنجی با پارسال به ترتیب افت یک درصدی و کاهش ۱۳ درصدی داشته است.

در این مدت در میدوک نیز یک هزار و ۳۷۵ تن کاتد مس (لیچینگ) و ۲۳ هزار و ۶۷۰ تن کاتد مس (پالایشگاه) ‌تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب افت ۱۲ درصدی و رشد ۱۰ درصدی نشان می دهد.

دو شرکت فوق الذکر در خرداد ماه موفق به تولید ۲۵ هزار و ۸۲۰ تن کاتد مس شده بودند. آماری که در مقایسه با خرداد ۹۸ رشد ۱۶ درصدی نشان می دهد.

سنگ سولفیدی مس

در بهار ۹۹ همچنین ۱۳ میلیون و ۸۴۹ هزار و ۷۰۹ تن سنگ سولفیدی مس از معادن میدوک، سرچشمه، سونگون، آیجو و چهل کوره استخراج شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲ درصدی نشان می دهد.

مجموع استخراج از این معادن در خرداد ماه امسال با رشد ۱۶ درصدی به چهار میلیون و ۶۵۷ هزار و ۵۳۷ تن رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها