طلا

یکی از بازارهایی که سال ۲۰۲۰ را با رشد قیمتی بالا شروع کرد، بازار طلا بود. بازاری که بر بی‌ثباتی‌های حاکم بر اقتصاد دنیا در نتیجه همه‌گیری کرونا سوار شد و توانست رشد قیمت را تجربه کند.

به گزارش «کالاخبر»؛ آمارهای ارائه‌شده توسط «گلدمن ساکس» نشان می‌دهد در شش ماه اول سال جاری قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی ۱۵ درصد رشد کرده است و هم‌اکنون در مرز هزار و ۷۷۰ دلار امریکا قرار دارد و سؤال اصلی این است که در ادامه سال وضعیت بازار چگونه خواهد بود؟

«گلدمن ساکس» در گزارش خود نوشت: «بازار طلا مانند بازارهای دیگر با نگرانی‌های زیادی روبرو است، ولی تفاوت بازار طلا با دیگر بازارها، نگاه سرمایه‌ای به آن است. در شرایطی که بحران در اقتصاد جهانی وجود دارد و بازارهای دیگر به دلیل همین بحران و افت تقاضا با کاهش ارزش روبرو می‌شوند، بازار طلا رونق می‌گیرد زیرا دیگر مصرف نیست که در بازار اهمیت دارد بلکه قدرت حفظ ارزش پول توسط طلا و ارزش ذاتی آن است که باعث افزایش ارزش آن می‌شود.»

به نوشته «گلدمن ساکس» طی سه ماه آینده هر اونس طلا در دنیا با قیمت هزار و ۸۰۰ دلار مبادله خواهد شد و در شش ماه آینده شاهد رسیدن قیمت طلا به کانال هزار و ۹۰۰ دلار خواهیم بود و تا یک سال آینده نیز هر اونس طلا در بازار جهانی با قیمت ۲ هزار دلار مبادله خواهد شد، رقمی که گویای رشد کمتر از ۸ درصدی آن است.

نرخ رشد در نیمه دوم کمتر از نیمه اول است

«کوین کایل» تحلیل گر بازار طلا در موسسه گلدمن ساکس در مورد این پیش‌بینی گفت: «نگرانی در مورد احتمال بروز موج دوم بیماری کرونا در دنیا یا تعطیلی دوباره فعالیت‌های اقتصادی باعث خواهد شد که قیمت طلا در بازار رشد کند. سازمان‌های جهانی پیش‌بینی می‌کنند در سال جاری رکود اقتصادی را تجربه کنیم و روند احیای اقتصاد دنیا در سال بعد هم کند باشد.

از طرف دیگر بحران کرونا به اقتصاد امریکا هم آسیب وارد کرده است و دلار هم با افت ارزش روبرو شده است. در این شرایط طلا همچنان به‌عنوان بازاری ایمن برای سرمایه‌گذاری مطرح است و می‌تواند رشد بیشتری را تجربه کند.»

این تحلیل گر بازار طلا ادامه داد: «باوجوداینکه می‌توان با اطمینان گفت که قیمت طلا در نیمه دوم سال ، رشد می‌کند ولی بدون شک ، نرخ افزایش ارزش آن نسبت به نیمه اول  سال کمتر خواهد بود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها