• ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
  • کد خبر: 41921
دلار

شاخص دلار در معاملات امروز نیز صعودی بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، ادامه روند بازگشایی کسب و کارها در شهرهای بزرگ آمریکای شمالی کماکان ادامه دارد و فاز دوم بازگشایی اقتصادی در نیویورک - قطب مالی و بانکی آمریکا - باعث دلگرمی معامله‌گران شده است. از سوی دیگر در کانادا نیز این روند ادامه دارد و بخش بزرگی از کسب و کارها در تورنتو، بزرگ‌ترین شهر کانادا اجازه یافتند تا پس از سه ماه تعطیلی بازگشایی شوند. با این حال سرعت بالای شیوع ویروس در برخی مناطق از جمله در تگزاس باعث بازگشت برخی از محدودیت‌ها شده است.

با تشدید تنش‌های آمریکا و چین و توقف بخشی از واردات محصولات آمریکایی و همچنین اختلافات تجاری با اروپا، کسری حساب تجاری آمریکا مجددا در حال نزدیک شدن به ۱۰۰ میلیارد دلار است تا جایی که در ماه می این کشور به گفته وزارت بازرگانی، ۷۴.۳ میلیارد دلار کسری تجاری داشته که این رقم ۳.۶ میلیارد دلار بیشتر از ماه قبل است. طی این مدت آمریکا ۹۰.۱ میلیارد دلار صادرات و ۱۶۴.۴ میلیارد دلار نیز واردات داشته است.  

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۹۷.۴۷۲ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۵۱ دلار اعلام شد.  

ارزهای اروپایی

مخالفت برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نظیر هلند، دانمارک، سوئد و اتریش با طرح پیشنهادی فرانسه و آلمان تاکنون مانع از آن شده است تا بسته یک تریلیون یورویی حمایتی از اقتصادهای اروپایی در برابر ویروس کرونا به مرحله اجرا درآید. از سوی دیگر مرزهای اتحادیه اروپا هنوز به روی شمار زیادی از کشورها بسته باقی خواهد ماند که این مساله روی تجارت خارجی و جریانات سرمایه ای موثر خواهد بود.

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۴۸ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۳ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۵ درصد پایین رفت و با باقی ماندن در کانال ۱.۱۲  به ۱.۱۲۴ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در آسیا نرخ برابری ارز کماکان تحت تاثیر سیاست‌های بانک‌های مرکزی قرار دارد. کره جنوبی اعلام کرده است سومین و احتمالا آخرین بسته محرک را رونمایی خواهد کرد که ارزش آن ۲۷۰ تریلیون وون ( ۲۲۵ میلیارد دلار) خواهد بود. این بسته محرک هم صرف حمایت از کسب و کارها و هم صرف پرداخت یارانه های نقدی مستقیم به خانوارها خواهد شد.

از سوی دیگر بانک مرکزی چین نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ۱۰۰ میلیارد یوان دیگر نقدینگی به بازارها تزریق خواهد کرد که بخش بزرگ این کار از طریق عملیات بازخرید (ریپو) صورت خواهد گرفت. پیش از این نیز این بانک ۱۲۰ میلیارد یوان در قالب عملیات ریپو به بازار تزریق کرده بود.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۴۳ درصد افزایش به ۱۰۷.۷۴۲ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۵۳ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۶۷ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها