نفت

به دنبال خوش بینی نسبت به ترمیم جهانی تقاضا برای نفت و به رغم افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا در برخی ایالت های آمریکا و همچنین مشاهده نشانه هایی از افزایش تولید نفت آمریکا قیمت نفت امروز شاهد افزایش بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۴۲ سنت معادل ۱.۰۸ درصد رشد به ۳۹ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت نفت برنت دریای شمال هم امروز با ۴۷ سنت معادل ۱.۱۴ درصد افزایش به ۴۱ دلار و ۵۲ سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی در مسیر ثبت افت هفتگی اندک قرار دارد.

به گفته تحلیلگران تصاویر ماهواره ای نشان دهنده افزایش ترافیک در خیابان های چین، اروپا و آمریکاست و این می تواند به معنای ترمیم تقاضا برای انرژی باشد.

تردد خودروها در شانگهای در طی چند هفته گذشته بیش از مدت مشابه سال قبل بوده، در حالی که در مسکو ترافیک به سطح سال قبل باز گشته است.

این در حالی است که نگرانی ها از افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا در ایالت های جنوبی آمریکا و به ویژه ایالت هایی نظیر فلوریدا و تگزاس که جزء بزرگترین مصرف کنندگان بنزین این کشور به شمار می روند می تواند به روند ترمیم تقاضا آسیب بزند.

موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشت: «ریسک شیوع مجدد می تواند به ترمیم تقاضا لطمه وارد کند.»

چشم انداز افزایش تولید نفت آمریکا نیز موجب شده تا رشد قیمت ها چندان قابل توجه نباشد.

نتایج تحقیقی که توسط فدرال رزرو دالاس در این منطقه مهم تولید نفت و گاز آمریکا انجام شده نشان می دهد که بیش از یک سوم مدیران شرکت های انرژی انتظار دارند بخشی از تولید خود را تا پایان ماه ژوئن از سر بگیرند و ۲۰ درصد دیگر نیز در ماه جولای تولید را مجدد شروع کنند.

یک سوم از شرکت کنندگان در این تحقیق گفتند برای از سرگیری تولید نفت خام آمریکا باید بین ۳۶ تا ۴۱ دلار باشد. ۲۷ درصد دیگر هم گفته اند قیمت ها باید بین ۴۱ تا ۴۵ دلار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها