دلار

یورو موفق شد برای دومین روز متوالی یک کانال جدید در برابر دلار بشکند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۹۶.۶۱ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۵۹  دلار اعلام شد.  

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با صعود ۰.۲۹ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۵۱ دلار مبادله شد. یورو ۰.۴۳ درصد بالا رفت و با عبور از کانال ۱.۱۲  به ۱.۱۳۱ دلار رسید.

ادوارد مویا - تحلیلگر بازار ارز در موسسه اواندا - گفت: کماکان دارایی‌های امن در موقعیت بهتری قرار دارند اگر چه شرایط مثل ماه قبل نیست. اکنون بیشتر از آنکه معامله گران رفتار دلار را زیر ذره‌بین قرار داده باشند، منتظرند ببینند بانک های مرکزی سوئیس و ژاپن چه خواهند کرد و با نرخ بهره خود که همین حالا هم در سطح منفی قرار دارد چه خواهند کرد.

در آسیا نرخ برابری ارز کماکان تحت تاثیر سیاست های بانک های مرکزی قرار دارد. رئیس بانک مرکزی ژاپن اعلام کرده است که با وجود افزایش شدید مخارج دولتی این کشور کماکان سیاست مازاد بودجه را هدف گذاری کرده است. بانک مرکزی ژاپن از ماه مارس تاکنون در مجموع حدود ۱۴.۴ تریلیون ین نقدینگی به اشکال مختلف به بازارهای مالی تزریق کرده است تا از پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا بکاهد.

از سوی دیگر بانک مرکزی چین نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ۱۲۰ میلیارد یوان دیگر نقدینگی به بازارها تزریق خواهد کرد که بخش بزرگ این کار از طریق عملیات بازخرید (ریپو) صورت خواهد گرفت.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۶۱ درصد کاهش به ۱۰۶.۵۴۹ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۴ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۶۹ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها