بازار آتی

در هفته پایانی خرداد ماه ۱۳۹۹ معامله گران در بازار مشتقه بورس کالای ایران بیش از ۲۷۶ هزار قرارداد آتی را به ارزشی بیش از ۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال منعقد کردند که این ارقام نسبت به هفته پیش از آن به ترتیب با افزایش بیش از ۱۴۱ و ۱۵۲ درصدی همراه شد.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی هفته ای که گذشت معامله گران تعداد ۹۴۱ قرارداد آتی پسته را برای تحویل در پایان خرداد ماه منعقد کردند و با ارزش معاملاتی ۹۲ میلیارد و ۶۱۷ میلیون ریالی به استقبال دوره تحویل فیزیکی این سررسید رفتند.

در سررسید مرداد ماه نیز ۵۱۰۵ قرارداد آتی پسته به ارزش ۴۹۶ میلیارد ریال منعقد شد. ارزش انعقاد ۶۱۱ قرارداد آتی پسته تحویل مهر ماه امسال نیز به بیش از ۶۰ میلیارد و ۷۸ میلیون ریال رسید.

در جریان معاملات هفته ای که گذشت انعقاد ۶۶ هزار و ۹۵۴ قرارداد آتی زعفران نگین سررسید تیر ماه امسال در حالی به ثبت رسید که ارزش نزدیک به ۶۵۷ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریالی را در پی داشت.

بیشترین حجم و ارزش معاملات هفته پایانی خرداد ماه نیز در سررسید شهریور ماه قرارداد آتی زعفران نگین رقم خورد تا ۱۵۴ هزار و ۲۲۱ قرارداد منعقده در سررسید مذکور با سهم ۵۶ درصدی از حجم کل معاملات، ارزش بیش از یک هزار و ۶۲۷ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریالی را در کارنامه معاملات این هفته ثبت کند.

در این هفته، حجم معاملات قرارداد آتی زعفران نگین تحویل آبان ماه به ۴۱ هزار و ۵۲۵ قرارداد رشد کرد و ارزش بیش از ۴۳۰ میلیون و ۶۱۴ میلیون ریالی برای آن رقم خورد.

معامله گران ۱۶۶۴ قرارداد آتی زعفران رشته ای با دوره تحویل تیر ماه امسال را نیز منعقد کرده و ارزش بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۲۷ میلیون ریالی را رقم زدند.

در سررسید شهریور ماه همین قرارداد نیز ۴۶۴۸ قرارداد به ارزش تقریبی ۳۷ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال منعقد شد.

انعقاد ۲۸۶ قرارداد آتی زعفران رشته ای سررسید آبان ماه نیز ۲۸۶ قرارداد به ارزشی نزدیک به ۲ میلیارد و ۳۵۷ میلیون ریال را به ثبت رساند.

این گزارش می افزاید، در جریان معاملات هفته گذشته در تنها سررسید فعال قرارداد زیره سبز  با دوره تحویل مرداد ماه سال جاری نیز 85 قرارداد به ارزش 325 میلیون ریال منعقد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها