• ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
  • کد خبر: 41566
طلا

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۱.۲۲ درصد رشد به ۱۷۴۳ دلار و ۸۷ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا نگرانی ها از موج دوم شیوع ویروس را که می تواند منجر به قرنطینه مجدد در بسیاری از کشورها شود افزایش داده است، قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۱.۲۲ درصد رشد به ۱۷۴۳ دلار و ۸۷ سنت رسید. قیمت طلا در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه اوت با ۱.۲۷ درصد رشد به ۱۷۵۳ دلار رسید.قیمت فلز زرد در ماه گذشته میلادی به بالاترین رقم خود از سال ۲۰۱۲ یعنی ۱۷۶۴ دلار و ۵۵ سنت رسیده بود.

جفری سیکا پایه گذار موسسه سرمایه گذاری سیرکل اسکوارد آلترناتیو در این باره گفت:‌«تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در جنوب و جنوب غرب آمریکا در حال افزایش است. این مسئله سبب نگرانی نسبت به دور جدیدی از تعطیلی ها شده است که این به نفع بازار طلاست.

بیش از ۸.۳۸ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند. اوایل این هفته تست کرونای حدود ۴۰۰ نفر از کارکنان کشتارگاهی در شمال آلمان مثبت اعلام شد و چین نیز روز جمعه ۳۲ مورد جدید ابتلا به ویروس را اعلام کرد.

سیکا افزود: «مهم نیست که تبعات اقتصادی شیوع ویروس مانند تورم چقدر طولانی باشد، اقدامات محرک اقتصادی در نقاط مختلف جهان ادامه خواهد یافت و این مسئله قیمت طلا را در ارقام بالا حفظ خواهد کرد.»

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون قیمت طلا تحت تاثیر تقاضا برای سرمایه گذاری امن و سطح بی سابقه اقدامات محرک اقتصادی بانک های مرکزی و دولت های جهان حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

اوله هانسن تحلیلگر ساکسو بانک گفت:‌«اگر قیمت طلا به ۱۷۵۰ دلار برسد و در این سطح تثبیت شود بسیاری از صندوق های سرمایه گذاری اقدام به خرید طلا خواهند کرد و این موجب رسیدن قیمت به ۱۸۰۰ دلار خواهد شد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها