• ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
  • کد خبر: 41561
دلار

دلار امروز نیز در برابر بسیاری از همتایانش دست به پیشروی زد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، بانک مرکزی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد از طریق بازارهای ثانویه به بازار اوراق قرضه شرکتی ورود خواهد کرد. این اقدام پس از آن صورت می گیرد که فدرال رزرو در پایان نشست خود تصمیمی برای تغییر نرخ بهره که اکنون در محدوده صفر تا ۰.۲۵ درصدی قرار دارد نگرفت.

از سوی دیگر افزایش تنش ها در شبه جزیره کره پس از انفجار دفتر ارتباط مشترک دو کره توسط کره شمالی، تنشهای مرزی بین چین و هند و هم چنین احتمال اتخاذ رویکرد سخت گیرانه تر علیه چین توسط آمریکا به دنبال اعمال تحریم های جدید باعث بازگشت رویکرد احتیاط در بین معامله گران بازار ارز شده است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۴ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۹۷.۳۵۳ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۵۲ دلار اعلام شد.  

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ریزش ۰.۹۹ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۴۳ دلار مبادله شد. یورو ۰.۳۶ درصد پایین رفت و با باقی ماندن در کانال ۱.۱۲  به ۱.۱۲۱ دلار رسید.

ادوارد مویا - تحلیلگر بازار ارز در موسسه اواندا - گفت: کماکان دارایی های امن در موقعیت بهتری قرار دارند اگر چه شرایط مثل ماه قبل نیست. اکنون بیشتر از آنکه معامله گران رفتار دلار را زیر ذره بین قرار داده باشند منتظرند ببینند بانک های مرکزی سوئیس و ژاپن چه خواهند کرد و با نرخ بهره خود که همین حالا هم در سطح منفی قرار دارد چه خواهند کرد.

ارزهای آسیایی

عملکرد اقتصادهای بزرگ آسیا نیز کماکان در سطح ناامیدکننده ای باقی مانده است. طبق اعلام دولت ژاپن در سه نخست امسال اقتصاد این کشور ۰.۶ درصد کوچک تر شده است. این رشد که ۰.۳ درصد بیشتر از رشد پیش بینی شده قبلی توسط کارشناسان است، بدترین عملکرد اقتصاد ژاپن از سال ۲۰۱۵ تاکنون محسوب می شود. بانک مرکزی ژاپن از ماه مارس تاکنون در مجموع حدود ۱۴.۴ تریلیون ین نقدینگی به اشکال مختلف به بازارهای مالی تزریق کرده است تا از پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا بکاهد.

از سوی دیگر خبر مربوط به تقویت ذخایر ارزی چین باعث بازگشت آرام آرام دلار به محدوده مقاومتی ۷ یوانی می‌شود. آن طور که دفتر مدیریت ذخایر ارزی چین اعلام کرده، میزان ذخایر ارزی این کشور با ۱۰.۲۳ میلیارددلار افزایش نسبت به ماه آوریل به ۳.۱۰۲ تریلیون دلار رسیده است.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۱۰۶.۸۶ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۵۸ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۸۶ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها