کردان

مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم‌خانگی وزارت صمت گفت: متاسفانه بخشی از ورق تبدیلی اسلبی که در اختیار برخی شرکت‌ها قرار می‌گیرد، در حال حاضر در بورس کالا عرضه نمی‌شود و باید این ورق در بورس کالا عرضه شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از شاتا، کیوان گردان در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، اظهار داشت: اگر عرضه یک واحد تولیدی در سطح بازار کم باشد، حتما قابل بررسی است و آمارهای ثبت شده وزارت صمت بر اساس خوداظهاری واحدها است و این آمارها تطبیق می‌شود.

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود از ابتدای امسال، در ماشین لباس‌شویی ۱۵۲ درصد رشد تولید داشتیم. همچنین تولید تلویزیون ۴۹ درصد رشد و در یخچال فریزر همان رقم تولید سال قبل را رقم زدیم.البته در تولید کولر آبی به دلیل اینکه بخشی از صادرات این محصول بر اثر ویروس کرونا دچار مشکل شد، رشد منفی داشتیم.

گردان با تاکید بر اینکه مدیریت و تنظیم بازار ورق‌های فولادی با تاکیدات سرپرست وزارت صمت در دستور کار است، اضافه کرد: دو هفته قبل جلسه اضطراری با توجه به حساسیت موضوع در این زمینه داشتیم و از ۱۳ خرداد ماه ماموریت اصلی موضوع از معاونت امور معادن به معاونت امور صنایع وزارتخانه بعد از چندین سال محول شد.

وی گفت: بر همین اساس و در راستای دستور معاونت امور صنایع وزارتخانه برنامه‌ریزی و آنالیز مسائل و مشکلات را ارائه داده‌ایم.

واحدهای دریافت کننده اسلب، معادل ورق آن را باید در بورس کالا ارائه کنند

مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم‌خانگی وزارت صمت بیان کرد: مقرر شده است معادل اسلبی که مجموعه فولاد مبارکه در اختیار شرکت‌های دیگر می‌گذارد، باید حتما معادل ورق آن را در بورس کالا ارائه کنند.

گردان اضافه کرد: متاسفانه بخشی از ورق تبدیلی اسلبی که در اختیار برخی شرکت‌ها قرار می‌گیرد، در حال حاضر در بورس کالا عرضه نمی‌شود و باید این ورق در بورس کالا بیاید.می‌خواهیم عرضه ورق را در بورس کالا بالا ببریم و برای این کار برنامه داریم و آنالیزهای لازم انجام شده است.

مدیریت تامین اسلب به خوبی قابل کنترل است

مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم‌خانگی وزارت صمت با تاکید بر اینکه مدیریت تامین اسلب به خوبی قابل کنترل است و با تدابیر اتخاذ شده این بازار ساماندهی و تنظیم می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها