• ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
  • کد خبر: 41318
دلار

در معاملات امروز ارزهای اروپایی برندگان اصلی در برابر اسکناس سبز بودند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سی ان بی سی، به نظر می رسد دلار تا زمان مشخص شدن موضع بانک مرکزی این کشور در خصوص اقدامات محرک بیشتر نخواهد توانست دست به پیشروی بزرگ دیگری بزند. در معاملات امروز ارزهای اروپایی برندگان اصلی در برابر اسکناس سبز بودند.

در حال حاضر اصلی‌ترین دلیل نگرانی فعالان بازار ارز اخبار مربوط به تشدید جنگ تجاری آمریکا با چین و مساله هنگ کنگ است. پس از جدال لفظی بین واشنگتن و چین بر سر مقصر بودن طرف چینی در شیوع کرونا در جهان، اکنون برخی از قانون گذاران آمریکایی به دنبال تحریم چین به بهانه دخالت چین در امور داخلی هنگ کنگ هستند. از سوی دیگر وانگ یی، وزیر خارجه چین به آمریکا در خصوص به راه انداختن یک جنگ سرد دیگر هشدار داده است.  

روبرتو کوبو، مدیر ارزی در موسسه " بی بی وی ای" گفت: تنها چند ماه به انتخابات ریاست جمهوریآمریکا زمان باقی مانده و بعید است که طرف آمریکایی خواستار کاهش واقعی تنش‌ها با چین باشد. این مساله باعث خواهد شد تا دست کم در شش ماه اینده شاهد تداوم فضای پرریسک در بازارهای جهانی باشیم.

جین فولی، کارشناس مسائل ارزی در " روبو بانک" گفت: بازارها بین جریان مختلفی از اخبار گیر کرده‌اند. از یک سو شاهدیم که بانک های مرکزی جریان عظیمی از نقدینگی را به بازارها تزریق کرده‌اند و از سوی دیگر تنش‌های ژئوپلتیکی به سطوح کم سابقه ای رسیده است که می تواند عواقب ناگواری برای اقتصاد جهانی داشته باشد.  

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۳ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۹۶.۱۹۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۵۲ دلار اعلام شد.  

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با صعود ۰.۳۲ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۷۴ دلار مبادله شد. یورو ۰.۵۱ درصد بالا رفت و با عبور از ۱.۱۲  به ۱.۱۳۴ دلار رسید.

امره اشپایتسر - تحلیلگر بازار ارز در موسسه وستپاک اف ایکس - گفت: رشد اقتصادی کشورها خیلی کم شده است اما اوضاع به آن بدی که قبلا تصور می شد هم نیست. اینکه کم کم روند بازگشت فعالیت های اقتصادی به سطوح پیش از آغاز بحران آغاز شده است می تواند محرک جدید بازارها باشد.

ارزهای آسیایی

عملکرد اقتصادهای بزرگ آسیا نیز کماکان در سطح ناامیدکننده ای باقی مانده است.

طبق اعلام دولت ژاپن در سه نخست امسال اقتصاد این کشور ۰.۶ درصد کوچک تر شده است. این رشد که ۰.۳ درصد بیشتر از رشد پیش بینی شده قبلی توسط کارشناسان است، بدترین عملکرد اقتصاد ژاپن از سال ۲۰۱۵ تاکنون محسوب می شود. بانک مرکزی ژاپن از ماه مارس تاکنون در مجموع حدود ۱۴.۴ تریلیون ین نقدینگی به اشکال مختلف به بازارهای مالی تزریق کرده است تا از پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا بکاهد.

از سوی دیگر خبر مربوط به تقویت ذخایر ارزی چین باعث بازگشت آرام آرام دلار به محدوده مقاومتی ۷ یوانی می شود. آن طور که دفتر مدیریت ذخایر ارزی چین اعلام کرده، میزان ذخایر ارزی این کشور با ۱۰.۲۳ میلیارددلار افزایش نسبت به ماه آوریل به ۳.۱۰۲ تریلیون دلار رسیده است.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۴۵ درصد کاهش به ۱۰۷.۵۵۱ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۳۴ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۷۲ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها