• ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
  • کد خبر: 41238
طلا

در هفته گذشته طلا دچار نوسانات زیادی شد و باعث شد قیمت آن تا ۱۷۶۰ دلار بالا برود و سپس به ۱۶۸۴ دلار در هر انس سقوط کند اما امروز و با شروع هفته نمودار قیمت طلا مثبت شده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سایت طلا، در حال حاضر هر انس طلا ۱۶۹۰ دلار قیمت دارد که نسبت به چند روز گذشته ۰.۳ درصد یعنی ۵ دلار رشد داشته است.

با توجه به این رشد قیمت در شروع هفته می توان این انتظار را داشت که طلا تا پایان هفته یک رشد نسبی را از خود نشان دهد چرا که با وجود اتفاقاتی که باعث کاهش قیمت طلا شد سرمایه گذاران هنوز علاقه خود را برای خرید این فلز گرانبها حفظ کرده اند.

قیمت طلا طبق پیش بینی های بسیاری از اقتصاد دانان به بالای ۱۷۰۰ دلار خواهد رفت. آن ها دلایل مختلفی را از جمله تورم برای این موضوع می آورند. اقتصاددانان انتظار دارند که به دلیل تزریق پول توسط دولت به مردم و بازار تورم ایجاد خواهد شد و این موضوع باعث گرانی طلا می شود.

در نمودار های فصلی طلا به طور معمول در فصل تابستان قیمت طلا کاهش یافته و این کاهش تا اواسط پاییز ادامه می یابد اما با توجه به شرایط حاکم بر بازار که به دلیل بیماری کووید-۱۹ به وجود آمد بسیاری بر این اعتقاد بودند که امسال شاهد این کاهش قیمت فصلی نخواهیم بود اما با توجه به چند روز اخیر ممکن است تا حدی تاثیر خود را بگذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها