• ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
  • کد خبر: 41078
طلا

در حالی که کشورهای بیشتری در حال لغو محدودیت های اجتماعی هستند قیمت طلا روز سه شنبه شاهد کاهش بود اما اعتراضات در آمریکا، تنش ها بین آمریکا و چین و تضعیف ارزش دلار مانع از افت بیشتر قیمت فلز زرد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۱ درصد افت به ۱۷۳۵ دلار و ۹۸ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی برای تحویل در ماه اوت نیز امروز با ۰.۱۰ درصد افت به ۱۷۴۸ دلار و ۶۰ سنت رسید.

آمارهای بخش تولید آمریکا نشان از رشدی اندکی و فاصله گرفتن از پایین ترین رقم های ۱۱ سال گذشته دارد که شاید به معنای سپری شدن نقطه اوج بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در این کشور باشد.

نتایج یک تحقیق دیگر نشان می دهد میزان فعالیت های کارخانه ای چین در ماه می و همزمان با کاهش محدودیت های اجتماعی شاهد رشد غیرمنتظره ای بوده اما این بهبود چندان به چشم نیامده زیرا میزان ثبت سفارش صادرات همچنان کاهشی بوده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با خروج از محوطه کاخ سفید و حضور در میان خبرنگاران وعده داده که به صورت فوری به اعتراضات و ناآرامی ها در شهرهای بزرگ آمریکا پایان خواهد داد. وی گفته که اگر فرامانداران ایالتی در استفاده از گارد ملی تعلل کنند ارتش را به میدان خواهد آورد.

اعتراضات در آمریکا که از چند روز پیش و در پی مرگ یک شهروند سیاه پوست به دست پلیس این کشور آغاز شده به خشونت کشیده شده و این نگرانی را ایجاد کرده که به دلیل فشرده بودن صف معترضان تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا بار دیگر افزایش یافته. تاکنون بیش از ۱۰۴ آمریکایی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها