بورس

بیشتر شاخص‌های بورسی جهانی در مدار صعودی باقی ماندند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از آسوشیتدپرس،در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۰۷ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۵ هزار و ۳۸۳.۱۱ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۴۸ درصد افزایش تا سطح ۳۰۴۴.۳۱ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با صعود ۱.۲۹ درصدی در سطح ۹۴۸۹.۸۷ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

پس از توافق فرانسه و آلمان بر سر اجرایی شدن بسته محرک مقابله با کرونا در سطح اتحادیه اروپا اکنون انتظار می رود در مجموع حدود یک تریلیون یورو اعتبار برای تقویت رشد اقتصادی و حمایت از کسب و کارها تخصیص داده شود که نیمی از این مبلغ توسط مکانیزم ثبات اروپایی تامین خواهد شد. در حال حاضر رشد اقتصادی هر چهار اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا (آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا) منفی شده است و کارشناسان نسبت به در پیش بودن سخت‌ترین سال اقتصادی دو دهه اخیر در این اتحادیه هشدار داده اند.

از سوی دیگر مساله برگزیت کماکان کانون توجه معامله گران اروپایی است، هر چند که اختلافات بین طرفین به حدی بالا است که کسی امیدوار به یک توافق زودهنگام نیست.

کمیسر تجارت اتحادیه اروپا در اظهاراتی مایوس کننده گفته است که در طول هفته های اخیر اتحادیه اروپا و انگلیس هیچ دستاورد محسوسی در مذاکرات نداشته‌اند و این طور به نظر می آید که شاید طرف انگلیسی به این نتیجه رسیده است که نیازی به داشتن یک توافق با بروکسل وجود ندارد.  

به دلیل کاهش شدید تقاضای مصرفی و میزان درآمد خانوارهای اروپایی در نتیجه شیوع کرونا، بسیاری از کسب و کارهای بزرگ در قاره سبز در خطر ورشکستگی و تعدیل نیروی گسترده قرار دارند تا جایی که خطوط هوایی ایرفرانس، لوفت هانزا و ایزی جت و هم چنین خودروسازهای بزرگی نظیر رنو و فولکس واگن برای گذار از بحران خواستار دریافت های کمک های مالی از دولت های متبوع خود شده اند.  

متیو شروود، کارشناس بازار سرمایه در موسسه پرپچوال گفت: سرمایه گذاران سوالات زیادی در خصوص آینده دارند و حتی در صورت موفقیت در شکست دادن کامل کرونا، ریسک های مهم و زیادی دیگری نیز وجود دارند که باید به آن ها پرداخته شود.  

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۱.۵۸ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۱۷۲.۳۲ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افت ۱.۶۵ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۱هزار و ۵۸۶.۶۵ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با صعود ۱.۶۸ درصدی در سطح ۴۷۷۴.۳۴ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۹۶ درصد بالا رفت و به ۷۲۳۵.۶۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۰.۳۴ درصدی تا سطح ۲۲ هزار و ۶۲.۳۹  واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۳.۳۹ درصد بالا رفت و در سطح ۲۳ هزار و ۷۳۲.۳۵ واحد بسته شد.  در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" صعود ۲.۷ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۳۹۷۱.۳۴  واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۱.۱ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۵۸۱۹.۲۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها