• ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
  • کد خبر: 40950
اوپک

سیزده عضو اوپک به طور متوسط ۲۴.۷۷ میلیون بشکه در روز نفت در ماه مه تولید کردند که حدود ۶ میلیون بشکه کمتر از ماه آوریل بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، تولید نفت اوپک در ماه مه به پایین ترین حد طی دو دهه گذشته رسید. عربستان سعودی و سایر اعضای اوپک بخش زیادی از تولید خود را پایین آورده اند، این در حالی است که نیجریه و عراق هنوز برای تعهد به سهمیه خود طبق قرارداد کاهش تولید اوپک تعلل می کنند.

سیزده عضو اوپک به طور متوسط ۲۴.۷۷ میلیون بشکه در روز نفت در ماه مه تولید کردند که ۵.۹۱ میلیون بشکه کمتر از ماه آوریل بود.

اوپک و متحدانش ماه گذشته برای کاهش تولید توافق کردند تا سقوط تقاضا و قیمت نفت ناشی از بحران ویروس کرونا را جبران کنند. برداشته شدن قرنطینه ها و تولید کمتر باعث شده قیمت نفت در مقایسه با کمتر از ۱۶ دلار در هر بشکه ماه آوریل دو برابر شود.

دانیل گربر، مدیر اجرایی پترولجستیکس که عرضه نفت اوپک را از طریق ردیابی نفتکشها بررسی می‌کند گفت:« اوپک شروع بزرگی در ماه مه داشت و تولید خود را ۵ میلیون بشکه در روز نسبت به ماه آوریل پایین آورد».«ولی هنوز تا تعهد کامل به قرارداد کاهش تولید راه زیادی در پیش است. پس از گذشت کمتر از چهار هفته بین امضای قرارداد و آغاز اجرای آن، بسیاری از کشورها هنوز هم به قراردادهای خود با خریدارانشان پایبند هستند و کاهش تولید خود را به سطحی که در مورد آن توافق شده نرسانده اند».

اوپک و متحدانش طی ائتلافی با عنوان اوپک پلاس توافق کردند تولید خود را ۹.۷ میلیون بشکه در روز اول ماه مه پایین بیاورند. سهم اوپک از این کاهش تولید که توسط ده عضو آن نسبت به سطح مبنای اکتبر ۲۰۱۸ اعمال می‌شود، برابر با ۶.۰۸۴ میلیون بشکه در روز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها