• ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
  • کد خبر: 40746
بورس

بیشتر شاخص‌های بورسی غربی امروز ریزشی شدند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از آسوشیتدپرس، در شرایطی که انتظار می رفت با انتشار اخبار مثبت از پیشرفت های دارویی در مقابله با کرونا روند صعودی شاخص های بورسی در جهان ادامه یابد، تصمیم اخیر بانک های مرکزی چین و آمریکا در اجرا نکردن سیاست های محرک بیشتر باعث عقب رفتن مجدد شاخص های بورسی شد. هم چنین متفاوت بودن نظر بین رییس بانک مرکزی و وزیر خزانه داری آمریکا بر سر شدت و عمق حمایت های مالی مورد نیاز جدید از بخش های مختلف اقتصادی، باعث نگرانی معامله گران از ورود جریان های نقدی و سرمایه ای جدید به بازارها شده است. 

در وال استریت، همه شاخص‌ها ریزشی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۱.۵۹ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۴ هزار و ۲۰۶.۶۸ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۱.۰۵ درصد کاهش تا سطح ۲۹۲۲.۹۴ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با افت ۰.۵۴ درصدی در سطح ۹۱۸۵.۱۱ واحدی بسته شد.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۳ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۵۹۸۴.۲۵ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۰.۳۵ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۱ هزار و ۳۷.۰۲ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با ریزش ۰.۶۹ درصدی در سطح ۴۴۲۷.۴۸ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۶۶ درصد پایین رفت و به ۶۵۶۵.۷۰ واحد رسید.

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بهتری داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۰.۷۹ درصدی تا سطح ۲۰ هزار و ۵۹۵.۱۵  واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۱.۰۰۱ درصد پایین رفت و در سطح ۲۴ هزار و ۳۴۴.۸۳ واحد بسته شد.  در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" افت ۰.۵۲ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۳۹۳۵.۵۲  واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۲۴ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۵۵۷۳ واحدی به کار خود خاتمه داد.  در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها