سنگ آهن

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، ۱۰ واحد بزرگ معدن و صنایع معدنی طی سال گذشته بیش از ۶۴.۲ میلیون تن سنگ آهن استخراج کردند.

به گزارش «کالاخبر»،جداول آماری ایمیدرو نشان می‌دهد که مجموع سنگ آهن استخراجی واحدهای یاد شده در سال ۹۸، به رقم ۶۴ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۹۸۳ تن رسیده است.

همچنین در سال گذشته، میزان تولید سنگ آهن (کنسانتره) واحدهای سنگ آهن مرکزی، گهر زمین، معدنی و صنعتی گل‌گهر، سنگان، گسترش صنایع و معادن ماهان، میشدوان، سیرجان ۲، جلال آباد، چادرملو و سنگ آهن فلات مرکزی (چاه گز)، به ۳۳ میلیون و هشت هزار و ۲۷۵ تن رسید.

علاوه ‌براین میزان، سنگ آهن ارسالی به مبادی مصرف هم در مجموع سال گذشته از سوی واحدهای یاد شده، ۳۶ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۳۶۵ تن ثبت شد.

آمارهای مورد بررسی نشان می‌دهد که در بخش استخراج، گهر زمین با رقم ۱۷ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۵۴۹ تن با سهم ۲۶.۸ درصد از استخراج کل، بالاترین میزان را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این بررسی، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نیز در سال ۹۸، با ۱۶ میلیون و ۱۱ هزار و ۷۲۰ تن، بیشترین سهم در تولید سنگ آهن (کنسانتره) را بین واحدهای مورد ارزیابی با ۴۸.۵ درصد به خود اختصاص داد.

میزان ارسال سنگ آهن به مبادی مصرف هم سهم چادرملو با رقم ۱۳ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۸۶۲ تن بالغ بر ۳۶.۶ درصد، بیشترین عملکرد را در بین واحدهای مزبور نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، ایران در افق ۱۴۰۴ سند چشم‌انداز دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد را هدف‌گذاری کرده و در قالب زنجیره این فلز راهبردی، نیاز به حدود ۱۶۰ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن وجود دارد.ایران دهمین فولادساز جهان محسوب می‌شود و پارسال میزان تولید این بخش به بیش از ۲۷ میلیون تن رسیده است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها