King-World-News-Richard-Russell-Gold-Bottomed-As-China-Shocked-The-World.jpg

به دنبال تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای تثبیت نرخ بهره و گمانه زنی های مربوط به وضعیت سیاست های پولی آمریکا طی ماه های آینده، قیمت جهانی طلا با افزایش چشمگیری روبرو شده و به مرز ۱۳۰۰ دلار در هر اونس رسیده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت هر اونس طلا پس از افزایش چشمگیر شب گذشته امروز پنج شنبه نیز روند صعودی را ادامه کرده و با افزایش ۰.۶ درصدی به سطح ۱۳۰۰ دلاری رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت ۱۳۰۰ دلاری برای هر اونس طلا در ۶ هفته گذشته بی سابقه بوده است.

فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند و اعلام کرده است که همچنان قصد دارد تا پایان امسال ۲ بار نرخ بهره را افزایش دهد.

البته فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده است که کاهش احتمالی رشد اقتصادی موجب خواهد شد تا روند تشدید سیاست های پولی طی سال های آینده، کندتر شود.

نظرسنجی رویترز نیز از بانکداران وال استریت نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا احتمالا تنها یک بار نرخ بهره را تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی افزایش می دهد.

نشست بانک مرکزی ژاپن نیز قرار است امروز برگزار شود و احتمالا بانک مرکزی این کشور نیز سیاست های پولی را بدون تغییر حفظ خواهد کرد. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با افزایش ۰.۲۳ درصدی روبرو شده و به بیش از ۹۰۰ تن رسیده است. این بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۳ میلادی به شمار می رود.

طی ساعات آینده قرار است آمارهای مربوط به نرخ تورم منطقه یورو در ماه می منتشر شود. بانک مرکزی انگلیس نیز تصمیم خود درباره نرخ بهره را اعلام خواهد کرد. شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا نیز منتشر خواهد شد.

عامل بسیار مهم و تعیین کننده ای که می تواند در روزهای آینده تحولات بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا را مشخص کند، برگزاری همه پرسی غضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا خواهد بود.

مردم بریتانیا پنج شنبه آینده در همه پرسی عضویت این کشور در اتحادیه اروپا شرکت خواهند کرد. نگرانی ها نسبت به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب کاهش شدید ارزش پوند و افت شاخص سهام در بازارهای مالی اروپا شده است.

رئیس فدرال رزرو آمریکا تاکید کرد: همه پرسی هفته آینده در بریتانیا در خصوص ادامه حضور یا خروج از اتحادیه اروپا عامل مهمی در تصمیم فدرال رزرو آمریکا در حفظ نرخ بهره کنونی بوده است.

جانت یلن شب گذشته پس از پایان نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا در واشنگتن، تصریح کرد: فدرال رزرو آمریکا تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. برگزاری همه پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا طی هفته آینده عامل مهمی در این تصمیم بوده است.

 

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها