طلا

در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، هر دو گروه کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران با وجود کاهش هفتگی طلا، به افزایش قیمت این فلز ارزشمند در هفته جاری طلا خوش بین ماندند.

 به گزارش «کالاخبر»؛ کارشناسان وال استریت به اندازه هفته پیش که ۸۰ درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند، خوش بین نبودند اما اکثر کسانی که کاهش قیمتها در هفته جاری را انتظار داشتند، اظهار کردند که روند قیمت طلا در بلندمدت مثبت است اما احتمال دارد که روند تصحیح قیمت برای مدتی ادامه پیدا کند.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت برای هفته جاری، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۹ نفر معادل ۶۰ درصد به افزایش قیمت طلا و پنج نفر معادل ۳۳ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و یک نفر معادل هفت درصد نظر خنثی داشت.

در این بین، ۱۷۵۰ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها، ۹۴۳ نفر معادل ۵۴ درصد افزایش قیمت طلا و ۵۰۵ نفر معادل ۲۹ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند و ۳۰۲ نفر معادل ۱۷ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته اکثر کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند. بهای معاملات آتی هر اونس طلا در بازار نیویورک روز جمعه ۶ دلار و ۷۰  سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و در ۱۷۰۰ دلار و ۹۰ سنت بسته شد اما برای کل هفته حدود دو درصد کاهش نشان داد. همچنین بهای این معاملات در آوریل ۶.۱ درصد افزایش داشت.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت پرایس فیوچرز از جمله کسانی بود که انتظار دارند قیمت طلا بهبود پیدا کند. وی گفت: عقب نشینی روز پنج شنبه طلا در هفته جاری به فراموشی سپرده می‌شود زیرا توجه بازار مجددا به تدابیر محرک اقتصادی جهانی جلب خواهد شد.

شون لاسک، از مدیران شرکت والش تریدینگ نیز افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرد و به کیتکونیوز گفت: اگرچه قیمتها احتمالا اندکی دیگر کاهش پیدا می‌کند اما وی انتظار دارد قیمت پایین‌تر به افزایش تقاضای خرید منجر شود و طلا در محدوده ۱۶۷۵ تا ۱۶۲۵ دلار از حمایت برخوردار است.

 آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی کاهش قیمت طلا را پیش بینی کرد اما شخصا قصد فروش نداشت. وی اظهار کرد: طلا پس از افزایش قیمت پرشتابی که از اواسط مارس داشت، تحت تاثیر بازگشایی اقتصادها که باعث خوش بینی بازار شده، ممکن است کاهش پیدا کند. بازگشایی اقتصادها برای سهام مثبت و برای طلا در کوتاه مدت منفی است. اما با در نظر گرفتن عوامل بنیادین بسیار مثبت و روند صعودی اخیر طلا، فروش در هفته جاری اشتباه خواهد بود.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت لاسال فیوچرز پیش بینی کرد که طلا تحت تاثیر رشد ارزش دلار در هفته جاری نزول کرده و میانگین قیمت ۵۰ روزه که در نزدیک ۱۶۵۴ دلار قرار دارد را تست خواهد کرد.

کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس فیوچرز درباره روند قیمت طلا در هفته جاری نظر خنثی داشت و اظهار کرد گزارشها درباره فروش طلای ونزوئلا توسط بانک مرکزی انگلیس ممکن است بازار را تحت فشار قرار دهد اما من همچنان نسبت به طلا بسیار خوش بین هستم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها