• ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
  • کد خبر: 40049
بورس

برخلاف شاخصهای بورسی در آسیا و اروپا، شاخصهای وال استریت با ریزش بسته شد.

ببه گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری فرانسه، در شرایطی که ویروس کرونا روز به روز در سطح جهان پیشروی می‌کند و شمار مبتلایان و قربانیان در جهان کماکان رو به افزایش است، تلاش‌ها برای یافتن واکسن کرونا بیش از پیش شدت گرفته است.  

معامله گران در سراسر جهان منتظر روشن شدن گام های بعدی بانک های مرکزی برای حمایت از اقتصاد در برابر کرونا هستند. تصمیم های بعدی بانک مرکزی آمریکا به عنوان رهبر بازار اهمیت بیشتری خواهد داشت اما بسیاری از تحلیل گران معتقدند که ابزارهای کمیدر اختیار این نهاد باقی مانده است و نباید انتظار اتخاذ سیاست های تهاجمی تر را داشت.

بورس آمریکا

در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها نزولی بودند تا جایی که هر سه شاخص مهم بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۱۳ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۴ هزار و ۱۰۱.۵۵ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۵۲ درصد ریزش تا سطح ۲۸۶۳.۳۹ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با افت ۱.۴ درصدی در سطح ۸۶۰۷.۷۳ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۱.۹۱ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۵۹۵۸.۵۰ واحد بسته شد.

شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با جهش ۱.۲۷ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۰ هزار و ۷۹۵.۶۳ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با صعود ۱.۴۳ درصدی در سطح ۴۵۶۹.۷۹ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۵۵ درصد بالا رفت و به ۶۸۳۶.۴۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۰۶ درصدی تا سطح ۱۹ هزار و ۷۷۱.۱۹  واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۲۳ درصد بالا رفت و در سطح ۲۴ هزار و ۶۳۱.۳۱ واحد بسته شد.  در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" صعود ۰.۴۶ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۳۸۶۶.۹۴  واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۱.۰۳ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۵۳۶۷.۸۰ واحدی به کار خود خاتمه داد.  در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی  بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها