کیتکو نیوز

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که اکثر قاطع سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده نیز با افزایش روبرو خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در نخستین ماه سال ۲۰۱۶ میلادی طلا یکی از بهترین عملکردها را در بین کالاهای مختلف داشته است. هم سرمایه گذاران و هم کارشناسان اقتصادی در نظرسنجی کیتکو پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در هفته آینده با افزایش بیشتری روبرو می شود.

بر اساس این گزارش قیمت طلا برای شکستن سطح مقاومتی ۱۱۰۰ دلاری تلاش زیادی می کند. در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران و خوانندگان بیش از ۱۰۵۱ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد ۸۴۸ نفر معادل ۸۱ درصد به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند.

۱۴۲ نفر معادل ۱۴ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در این مدت با کاهش روبرو خواهد شد و ۶۱ نفر معادل ۶ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آتی بدون نوسان باقی خواهد یافت.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان اقتصادی نیز ۱۷ نفر شرکت کردند که از این تعداد نیز ۱۱ نفر معادل ۶۵ درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند. ۵ کارشناس اقتصادی معادل ۲۹ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا کاهش خواهد یافت و یک نفر معادل ۶ درصد نیز پیش بینی کرده است که قیمت طلا با تغییر چندانی روبرو نمی شود.

ادامه روند صعودی قیمت طلا در روز جمعه در شرایطی بوده است که شاخص سهام و ارزش دلار در بازارهای بین المللی با افزایش روبرو شده است. فیل استریبل تحلیلگر ارشد موسسه آر جی او فیوچرز تاکید کرد: با توجه به افزایش شاخص سهام این مساله برای من عجیب است که قیمت طلا با کاهش ۱۵ دلاری روبرو نشده است. از طرفی به اعتقاد کارشناسان اقتصادی اگر شاخص سهام در روزهای آینده با کاهش بیشتری روبرو شود قیمت طلا نیز با افزایش همراه خواهد شد.

گروهی از فعالان بازار نیز معتقدند که اگر قیمت طلا بتواند طی روزهای آینده سطح مقاومتی ۱۱۰۷ دلاری را بشکند به زودی تا سطخ ۱۱۳۶ دلاری افزایش خواهد یافت. برخی از کارشناسان و سرمایه گذاران که به کاهش قیمت طلا رای داده اند بر این باورند که بازار سهام طی روزهای آینده به ثبات خواهد رسید و این مساله موجب کاهش قیمت طلا خواهد شد.

منبع: کیتکو نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها