نفت

تخمین‌های اولیه از کاهش عرضه جهانی نفت و گاز نشان می‌دهد تولید احتمالاً ۶.۳ درصد نسبت به آنچه قبل از همه گیری ویروس کرونا و سقوط تقاضا پیش‌بینی می‌شد، تا ۲۰۳۰ کاهش می یابد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فوربز، تحقیقات صنعتی نشان می دهد به خاطر تاخیر در سرمایه گذاری توسط شرکت ها در نتیجه همه گیری ویروس کرونا، عرضه جهانی نفت در پایان این دهه ۶ درصد کاهش خواهد داشت.

در هفته های اخیر شاهد منفی شدن قیمت نفت و کاهش سرمایه صنعت و هزینه های عملیاتی بوده ایم. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت و برنت به ترتیب ۸۰ درصد و ۶۰ درصد پایین تر از قیمت آن ها در ابتدای ۲۰۲۰ معامله می‌شود که دلیل آن سقوط تقاضا و تعطیلی چندین کشور به خاطر شیوع ویروس کرونا است.

شرکت ریستاد انرژی در گزارشی اعلام کرد به تأخیر افتادن تصمیم گیری های نهایی در مورد سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفت و گاز به خاطر شرایط بی ثبات بازار، احتمالاً باعث ۵.۶ درصد کاهش جهانی عرضه نفت و گاز تا ۲۰۲۵ می شود. تعجبی ندارد که اکثر این کاهش در پروژه های بلند مدت از طرف بازیگران نفت شیل آمریکا خواهد بود.

این شرکت تحقیقاتی همچنین تخمین می زند ۱۹۵ میلیارد دلار از پروژه های غیر نفتی در همین دوره زمانی کنار گذاشته شوند که بیشتر آنها مربوط به سرمایه‌گذاری های پاک در توسعه میادین گازی و میعانات گازی است.

اوضاع نامناسب بازار تنها محدود به بخش نفت و گاز نمی شود بلکه احتمالاً وسیع تر از آن بوده و به پروژه های گاز طبیعی مایع هم خواهد رسید و این پروژه ها هم از کاهش جهانی تقاضا آسیب خواهند دید.

تخمین‌های اولیه از کاهش بازار عرضه جهانی نفت و گاز نشان می‌دهد تولید احتمالاً ۶.۳ درصد نسبت به آنچه قبل از همه گیری ویروس کرونا و سقوط تقاضا پیش‌بینی می‌شد، تا ۲۰۳۰ کاهش می یابد.

این پیش بینی در شرایطی انجام می‌شود که شرکت های نفت کشورهای عضو اوپک بسیاری از طرح‌های سرمایه‌گذاری خود را معلق کرده و آماده کاهش تاریخی تولید تا ۹.۷ میلیون بشکه در روز می شوند تا به تعادل بازار کمک کنند.

شرکت های بین المللی نفت از اکسون موبیل گرفته تا رویال داچ شل هم پروژه‌های خود را کنار گذاشته و تولید خود را پایین آورده‌اند تا با رکود بازار مقابله کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها