• ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
  • کد خبر: 39487
بورس

شاخص‌های بورسی آسیا با رسیدن شمار مبتلایان به کرونا در جهان به دو میلیون نفر، ریزش کردند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از آسوشیتدپرس، ویروس کرونا روز به روز در سطح جهان پیشروی می‌کند و شمار مبتلایان و قربانیان در جهان کماکان رو به افزایش است. کاهش مرگ و میرها در آمریکا، ایتالیا و اسپانیا که کانون‌های اصلی درگیر با کرونا در جهان هستند، خبر خوبی محسوب می شود. این دو کشور قرنطینه سراسری را بار دیگر تمدید کردند اما برخی از فعالیت های تولیدی با توجه به کاهش سرعت شیوع بیماری از سر گرفته شده اند.  

در شرایطی که مشخص نیست بازگشت به کار چه زمانی عادی خواهد شد، رشد اقتصادی کشورهای اروپایی به ویژه در اقتصادهای بزرگ تر با کاهش محسوس مواجه شده، به ویژه در ایتالیا که اکنون میزان تولیدات صنعتی به کمترین سطح خود در طول ۱۱ سال اخیر رسیده است.

یلی دلویچ، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در موسسه ' بیرد' گفت: شرکت‌ها واقعا نمی‌دانند که ماه‌های آینده چه پیش خواهد آمد. آن ها هیچ چشم اندازی از میزان تقاضا در سه ماه یا شش ماه آینده ندارند.  

بورس آمریکا

در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص مهم بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۲.۳۹ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۲۳ هزار و ۹۴۹.۷۶ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۳.۰۶ درصد افزایش تا سطح ۲۸۴۶.۰۶ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با صعود ۳.۹۵ درصدی در سطح ۸۵۱۵.۷۴  واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

از طرف دیگر به نظر می‌رسد که انگلیسی‌ها قصد عقب نشینی از مواضع خود برای روابط پسابرگزیت را ندارند و نخست وزیر این کشور نیز با درخواست‌ها برای تعویق مهلت مقرر توافق با اتحادیه اروپا به دلیل شیوع کرونا مخالفت کرده است. مقامات اتحادیه اروپا بار دیگر از انگلیسی ها خواسته اند به دلیل شیوع کرونا، مهلت مذاکرات را تا پایان سال تمدید کنند.

شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۱.۲۵ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۰ هزار و ۶۹۶.۵۶ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با جهش ۰.۳۸ درصدی در سطح ۴۵۲۳.۹۱ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۵۴ درصد بالا رفت و به ۷۱۰۸.۶۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افت ۰.۴۵ درصدی تا سطح ۱۹ هزار و ۵۵۰.۴۹  واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۷۱ درصد پایین رفت و در سطح ۲۴ هزار و ۲۶۱.۰۱ واحد بسته شد.  در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" افت ۰.۶۴ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۳۸۰۱.۲۶  واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۳۸ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۵۴۶۶.۷۰ واحدی به کار خود خاتمه داد.  در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی  بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها