• ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
  • کد خبر: 39381
مس

تقاضای مس چین به منظور ساخت ونتیلاتور برای مبارزه با ویروس کرونا افزایش می یابد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، در پی انتشار ویروس جدید کرونا در سطح جهان تقاضای مس در چین به دلیل سفارش جهانی ساخت دستگاه ونتیلاتور(دستگاه تنفس مصنوعی) برای مبارزه با این ویروس رشد قابل توجهی یافته است. خودروسازان و تولیدکنندگان دستگاه های تهویه هوا در چین و برخی تولیدکنندگان دیگر در نظر دارند برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا به ساخت دستگاه ونتیلاتور بپردازند.

یک تاجر چینی از سفارش ۲۰۰۰ دستگاه ونتیلاتور از سوی برخی ایالات آمریکا و کشورهای بزرگ اروپایی خبر داد. خودروسازان و تولیدکنندگان دستگاه های تهویه هوا کار خود را برای ساخت این سفارش ها آغاز کردند. لازم به ذکر است که برای ساخت هر دستگاه ونتیلاتور حدود یک تا دو کیلو مس مورد نیاز است.

این در حالی است که توقف تولید در پرو و آفریقای جنوبی و نیز محدودیت های معدنکاری در سایر نقاط آفریقا و آمریکای جنوبی عرضه جهانی مس را مورد تهدید قرار داده است.

چشم انداز تقاضای مس مطیع تنش های اقتصادی جهان است و به گفته برخی بازرگانان تقاضای بالای دستگاه ونتیلاتور تاثیر بلندمدت بر تقاضای فلز سرخ نخواهد داشت.

شیوع ویروس کرونا از دسامبر ۲۰۱۹ میلادی در استان ووهان چین آغاز شد و در حال حاضر تقریبا تمام کشورهای جهان را در برگرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها