• ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
  • کد خبر: 39376
نفت

در پی نهایی شدن توافق کاهش تولید نفت، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک دلار و ۲۳ سنت معادل ۳.۹ درصد افزایش به ۳۲ دلار و ۷۱ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، پس از آنکه تولیدکنندگان عمده نفت بالاخره بر سر بزرگترین کاهش هماهنگ تولید به توافق رسیدند قیمت نفت روز دوشنبه در بازارهای جهانی بیش از یک دلار افزایش داشت اما با توجه به کافی نبودن این کاهش برای برطرف کردن مازاد عرضه ناشی از بحران کرونا رشد قیمت ها محدود بود.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش بالاخره پس از ۴ روز کشمکش روز یکشنبه بر سر کاهش ۹.۷ میلیون بشکه ای تولید نفت برای تقویت قیمت ها به توافق رسیدند. این به معنای کاهش حدودا ۱۰ درصدی تولید نفت جهان است.

وزیر نفت کویت در این باره گفت، کل کاهش تولید نفت جهان باید به ۲۰ میلیون بشکه در روز یعنی حدود ۲۰ درصد عرضه جهانی برسد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک دلار و ۲۳ سنت معادل ۳.۹ درصد افزایش به ۳۲ دلار و ۷۱ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم پس از رسیدن به رقم ۲۴ دلار و ۷۴ سنت در اوایل امروز با یک دلار و ۳۹ سنت معادل ۶.۱ درصد رشد نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۲۴ دلار و ۱۵ سنت رسید.

دانیل یرگین معاون موسسه آی اچ اس مارکیت در این باره گفت:‌این توافق صنعت نفت جهان و اقتصادهای ملی و دیگر صنایع وابسته به نفت را از فرو افتادن در یک بحران خیلی عمیق نجات می دهد.

بر اساس اعلام کرملین، رهبران ۳ تولیدکننده بزرگ نفت جهان یعنی روسیه، آمریکا و عربستان از توافق کاهش تولید اوپک پلاس حمایت می کنند.

ترامپ با تمجید از این توافق گفته توافق اوپک پلاس موجب نجات فرصت های شغلی در صنعت انرژی آمریکا خواهد شد.

به گفته وزیر انرژی عربستان، کشورهای عربستان، کویت و امارات به صورت داوطلبانه ارقامی بیش از آنچه در توافق آمده از تولید خود خواهند کاست و رقم واقعی کاهش تولید نفت اوپک پلاس را نسبت به ارقام عرضه فعلی به ۱۲.۵ میلیون بشکه خواهند رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها