مس

از آنجا که ویروس کرونا بر روی سطح مسی فقط چهار ساعت زنده می ماند، دانشمندان در حال بررسی این تاثیر فلز سرخ به عنوان سلاح جدید مقابله با کرونا هستند؛ عمر ویروس کرونا در سطوح  پلاستیکی و فولادی سه روز اعلام شده است.

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»،به عبارت دیگر مس سلاح جدیدی است که دانشمندان آن را به فهرست مبارزه با ویروس کرونا اضافه کرده اند. در واقع آنها به دنبال راه هایی هستند تا بتوانند مس را به زرادخانه مقابله با کرونا اضافه کنند.

همان گونه که اعلام شده، ویروس به مدت سه روز روی پلاستیک و فولاد ضد زنگ و ۲۴ ساعت روی مقوا می ماند. این مطالعه دانشمندان را واداشته تا ببینند مس در این مبارزه چه کمکی می کند.

به نظر می رسد که این فلز برای سایر کرونایروس ها مانند MERS و SARS زهرآگین است که هر دو با ویروس جدید ارتباط نزدیکی دارند. یک مطالعه قبلی پیشنهاد کرده بود که مس می تواند سبب جلوگیری از گسترس ویروس های نامبرده شود.

در حال حاضر مطالعه ژورنال پزشکی نیوانگلند، توجه محققان دانشگاه آریزونا را به خود جلب کرده است. آنها در حال بررسی تاثیر احتمالی داروهای مبتنی بر مس بر توقف ویروس هستند.

مایکل جانسون، محققی است که در زمینه تاثیر مس بر برخی باکتری های مضر کار می کند. وی بر این باور است که مس می تواند پروتئین ویروس کرونا را هدف قرار بدهد.

جانسون و همکارانش قصد دارند، تاثیر مس را در برابر ویروس دیگری که به کرونا ویروس جدید شباهت دارد، آزمایش کنند. جانسون در بیانیه ای گفت: اگر بررسی اولیه موفق باشد با آزمایش مستقیم این ترکیبات روی کرونای جدید حرکت خواهیم کرد.

قرن ها مردم از مس در برابر میکروارگانیسم ها استفاده می کردند و مس از زمان های بسیار قدیم برای اهداف بهداشتی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

حتی برخی شرکت ها در حال توسعه ماسک های مبتنی بر اکسید روی و مس هستند. با در نظر داشتن این عوامل ، یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه West Texas A&M برچسب های مسی تولید کرده اند، به طوری که بیمارستان ها می توانند این برچسب ها را روی سطوح معمولی لمس شونده مانند دستگیره درب بچسبانند.

*هلدینگ سرمایه گذاری آتیه اندیشان مس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها