طلا

در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران با توجه به تدابیر محرک مالی بانک‌های مرکزی و دولت‌های جهان برای تقویت اقتصاد که از همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ به شدت آسیب دیده است، نسبت به ادامه روند افزایشی قیمت طلا در هفته جاری ابراز خوش‌بینی کردند.

به گزارش «کالاخبر»، آدام بوتون - مدیر فارکس لایو - در این باره اظهار کرد: روند قیمت طلا پرتلاطم بوده اما در نتیجه شیوع بیماری کووید ۱۹ افزایشی مانده است.

بانک مرکزی آمریکا پنج شنبه گذشته با هدف حمایت از دولت‌های محلی و کسب و کارها یک بسته ۲۳ تریلیون دلاری دیگر اعلام کرد. این اقدام یک روز پس از انتشار آمار مدعیان بیکاری صورت گرفت که نشان داد شمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری ۶.۶ میلیون نفر دیگر افزایش پیدا کرد و جمعیت بیکاران آمریکا در سه هفته گذشته را به حدود ۱۷ میلیون نفر رساند.

کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس فیوچرز با بیان این که همچنان به افزایش قیمت طلا خوش‌بین است، اظهار کرد: اگرچه به نظر می رسد بازارهای سهام ثبات پیدا کرده اند، اما همچنان بر این باورم که با توجه به میزان پولی که در سیستم بانکی جهانی تزریق می شود و نرخ‌های بهره بسیار اندک، طلا می تواند تا مرز ۱۸۵۰ دلار در هر اونس صعود کند.

در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که همگی آنها به افزایش قیمت طلا رای دادند.این دیدگاه وال استریت منطبق با وضعیت بازار است که نشان می‌دهد فضا به نفع افزایش قیمت طلا مانده است.

بانک استاندارد چارترد گزارش کرده که موجودی صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس که تحت پشتوانه طلا قرار دارند، از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون ۴۰ تن افزایش یافته و به رکورد ۳۲۵۵ تن رسیده است.

در این بین، ۱۱۷۲ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها، ۸۲۱ نفر معادل ۷۰ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۲۲ نفر معادل ۱۹ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند و ۱۲۹ نفر معادل ۱۱ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته ۹۲ درصد از کارشناسان وال استریت و ۶۷ درصد سرمایه گذاران نسبت به روند افزایشی قیمت طلا خوش بین بودند. بهای معاملات آتی طلای بازار نیویورک روز پنج شنبه با ۱.۳ درصد افزایش، در ۱۷۰۶ دلار و ۵۰ سنت بسته شد و برای کل هفته پنج درصد افزایش نشان داد.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت پرایس فیوچرز به کیتکونیوز گفت: قیمت طلا در معاملات هفته جاری وضعیت افزایشی نشان می دهد. هیچ کس در بازار از فضای ریسک پذیری سود نمی برد و پیامدهای بلندمدت کاهش محدودیت‌های قرنطینه در آمریکا و بسته‌های کمک مالی برای اقتصاد جهانی دلایل خوبی برای بالا رفتن قیمت طلا فراهم می کند.

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در شرکت آر جی او فیوچرز پیش‌بینی کرد که بهای معاملات آتی ژوئن در هفته جاری تا مرز ۱۷۴۲ دلار صعود خواهد کرد.

وی گفت: بازارهای سهام هم در حال احیا هستند و این امر زمینه را برای بالا رفتن قیمت طلا تقویت می‌کند. بازارهای سهام و طلا در طول دو هفته در مارس همسو با یکدیگر سقوط کرده بودند.

وی به آمار بالای جمعیت متقاضیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا و اقدامات بانک مرکزی آمریکا برای پشتیبانی از اقتصاد اشاره کرد و گفت: فضا برای صعود فلزات ارزشمند به خصوص طلا کاملا مساعد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها