سهام

در جریان معاملات بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران معامله گران از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان ۲۰ فروردین ماه جاری بیش از ۴ میلیون و ۴۰ هزار گواهی مبتنی بر کالا را به ارزشی بیش از ۲۲۹۱ میلیارد و ۷۰۲ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش «کالاخبر»،معاملات سکه تمام بهار آزادی تحویل یک روزه در نماد معاملاتی خزانه چهار بانک صادرات، رفاه، ملت و سامان با ارزش ۱۹۴۰ میلیارد و ۷۴۸ میلیون ریالی سهم ۸۵ درصدی را از کل ارزش معاملات بازار گواهی سپرده کالایی به خود اختصاص داد. در چهار نماد مذکور بیش از ۲۸۹ هزار و ۴۸۰ گواهی سپرده سکه طلا مورد معامله قرار گرفت که ۷ درصد حجم معاملات کل بازار را شامل می شد.
اما بیش از سه میلیون و ۵۸۷ هزار گواهی سپرده زعفران نگین با سررسید آبان ۹۹ در حالی معامله شد که این تعداد ورقه بهادار معامله شده ۸۹ درصد از حجم کل بازار را در بر می گرفت. ارزش این معاملات نیز به ۳۱۴ میلیارد و ۹۸۹ میلیون ریال رسید که سهم ۱۴ درصدی از ارزش کل بازار را در اختیار داشت.
نکته جالب توجه اینکه نماد گواهی سپرده زعفران نگین انبار طلای سرخ با معامله بیش از سه میلیون و ۲۰۹ هزار ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزشی بیش از ۲۸۰ میلیارد و ۵۱۷ میلیون ریال به تنهایی ۷۹ و ۱۲ درصد از حجم و ارزش کل معاملات بازار گواهی سپرده کالایی را در سال جاری به خود اختصاص داده است.
معامله گران ۱۱۹ هزار و ۵۶۲ گواهی سپرده زعفران پوشال سررسید آبان ماه سال جاری را نیز در حالی خرید و فروش کردند که ارزش این معاملات به رقمی بیش از ۹ میلیارد ریال رشد کرد.
معامله تعداد ۲۲ هزار و ۲۶۲ گواهی سپرده پسته فندقی ۳۲-۳۰ در نماد معاملاتی سه انبار فعال در بازار ارزشی بیش از ۱۹ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال را رقم زد.
این گزارش می افزاید، حجم معاملات گواهی سپرده زیره سبز با سررسید خرداد ماه امسال نیز به ۲۱ هزار و ۴۹۸ ورقه بهادار مبتنی بر کالا رسید و ارزش حدود ۶ میلیارد و ۷۸۵ میلیون ریالی برای آن ثبت شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها