بلوم بیلت فولاد

بازارهای جهانی بیلت با تداوم روند شیوع کرونا نزولی است. کمبود تقاضای محصولات فولادی و روشن نبودن وضعیت آینده تقاضای مقاطع جو بازارهای بیلت را منفی نگه داشته است.

به گزارش «کالاخبر»، حتی در چین که هفته های اخیر یک خریدار خوب بیلت بوده انتظار می رود هفته های آتی تقاضا کمتر شود چون بازار آن نیاز به وقت بیشتری برای مصرف بیلت های وارد شده در این مدت را دارد چرا که تقاضای محصولات فولادی صادراتی چین هم مطلوب نیست.

واردات بالای بیلت به چین در هفته های اخیر بر بازار داخلی بیلت آن فشار آورده قیمت نسبت به هفته قبل تا ۱۱ دلار افت داشته است. بیلت وارداتی نیز ۳۶۰ تا ۳۶۵ دلار هر  تن سی اف آر چین معامله شده است.

در جنوب شرق آسیا بازار واردات بیلت متوقف است و هیچ درخواست خریدی شنیده نشده ولی پیشنهاد بیلت روسیه ۳۸۰ تا ۳۸۵ دلار و محصول هند ۳۸۵ تا ۳۹۰ دلار هر تن سی اف آر جنوب شرق آسیاست.

صادرکننده های ایرانی نیز علی رغم نیمه تعطیل بودن بازارها به دلیل کرونا پس از تعطیلات نوروز با پیشنهاد ۳۴۰ تا ۳۵۰ دلار هر تن فوب بنادر جنوبی ایران در بازار صادرات حضور دارند. معامله جدیدی با چینی ها نهایی نشده ولی به نظر فعالان بازار بالاترین قیمت مورد نظر خریداران چینی برای بیلت ایران ۳۳۰ دلار هر تن فوب است.

بیلت صادراتی سی آی اس نیز به پایین ترین سطح خود از اکتبر ۲۰۱۶ تاکنون رسیده و کاهش فعالیت بازارهای جهانی بر رکود بازار سی آی اس نیز اثر داشته است. بیلت سی آی اس در ۳۳۵ دلار هر تن سی اف آر ترکیه معادل ۳۲۰ دلار هر تن فوب معامله شده و در چین نیز بیلت سی آی اس ۳۳۰ تا ۳۳۵ دلار هر تن فوب شنیده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها