• ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
  • کد خبر: 39253
اقدام نفتی امریکا

آمریکا در نتیجه شیوع ویروس کرونا که باعث از بین رفتن تقاضا و فروپاشی قیمتها شده است، پیش‌بینی خود از تولید داخلی نفت خام در سال ۲۰۲۰ را به میزان بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش داد.

به گزارش «کالاخبر»،اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرد که تولید نفت خام آمریکا تا پایان دسامبر امسال به ۱۱.۷۶ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که در مقایسه با تولید ۱۲.۸۷ میلیون بشکه در روز در نوامبر ۲۰۱۹ کاهش قابل ملاحظه ای را نشان می دهد. همچنین برآورد تولید نفت آمریکا در سال میلادی آینده به میزان ۱.۶ میلیون بشکه در روز کاهش داده شد و بیش از ۱۱ میلیون بشکه در روز پیش بینی شد.

 تولید گاز آمریکا هم پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۱ با روند سریعتری کاهش پیدا کند زیرا شرکتهای حفاری میزان هزینه خود را کاهش داده اند.

طبق گزارش دورنمای انرژی کوتاه مدت اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید گاز طبیعی آمریکا در سال میلادی آینده ۴.۴ درصد کاهش پیدا کرده و به ۹۴.۴۹ میلیارد فوت مکعب در روز می رسد.

این گزارش در آستانه نشست اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان به منظور مذاکره درباره محدودیت عرضه و مهار ریزش بی سابقه قیمتهای نفت منتشر شده است. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که بین عربستان سعودی و روسیه برای بازگشت به پای میز مذاکره میانجی گری کرده است، برای پیوستن به توافق جهانی کاهش تولید از سوی همتایانش تحت فشار قرار دارد.

پیش بینی جدید اظهارات چند روز پیش ترامپ را تایید می کند که گفته بود قیمتهای پایین نفت تولیدکنندگان آمریکایی را ناچار خواهد کرد تولیدشان را کاهش دهند.

پیش بینی آمریکا از مازاد عظیم بازار نفت

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین پیش بینی خود از عرضه جهانی نفت را به میزان ۲.۷ میلیون بشکه در روز کاهش داد و برآورد کرد در سه ماهه دوم امسال ۱۱.۴ میلیون بشکه در روز مازاد عرضه وجود خواهد داشت که بالاتر از کاهش ۱۰ میلیون بشکه در روز مورد مذاکره میان تولیدکنندگان اوپک پلاس است.

وزارت انرژی آمریکا دورنمای تیره و تار از تولید نفت را به تاثیر بیماری کووید ۱۹ بر تقاضای جهانی و تاثیر اقدامات اعضای اوپک پلاس بر بازار نفت نسبت داده است. شایلین هاینس، سخنگوی وزارت انرژی آمریکا در بیانیه ای اظهار کرد که دن برویت، وزیر انرژی مطمئن است که هر دو این عوامل تاثیر موقتی خواهند داشت.

ریزش قیمتهای نفت که تحت تاثیر قرنطینه میلیونها نفر برای مقابله با سرایت ویروس کرونا و جنگ قیمت میان عربستان سعودی و روسیه روی داده است، شرکتهای اکتشاف نفت شیل آمریکا را وادار کرده است بودجه خود را کاهش دهند و پر شدن سریع مخازن نفت باعث شده است که شرکتها تعطیلی چاههای نفت را آغاز کنند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرده که آمریکا در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ به واردکننده بزرگ نفت خام و محصولات نفتی تبدیل می شود و تا پایان دوره مورد پیش بینی وضعیتش به همین منوال خواهد ماند.

همچنین این آژانس قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۰ را ۳۳ دلار و چهار سنت پیش بینی کرد که پایین تر از پیش بینی قبلی ۴۳ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وزارت انرژی آمریکا اعلام کرده که در مذاکرات وزیران انرژی کشورهای صنعتی گروه جی ۲۰ که روز جمعه پس از نشست اوپک پلاس برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها