شمش فولاد

وزارت صنعت، معدن و تجارت در آمار ۱۱ ماهه سال ۹۸ میزان تولید شمش فولادی را رقم بیش از ۲۱ میلیون و ۶۷۹.۶ هزار تن قید کرد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۷ رشد ۵.۲ درصدی دارد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایرنا، جداول آماری مورد بررسی نشان می‌دهد که در ۱۱ ماهه ۹۷ تولید شمش فولادی برابر با افزون بر ۲۰ میلیون و ۶۰۰.۸ هزار تن ثبت شده بود.

ایران امروز در بین ۱۰ کشور شاخص تولید کننده فولاد جای گرفته و انتظار می‌رود در افق چشم انداز ۱۴۰۴ در رتبه هفتم جهان قرار گیرد.

میزان تولیدات فولادی در ۱۱ ماهه پارسال به رقم بیش از ۱۸ میلیون و ۸۶۴.۶ هزار تن رسید و در مقایسه با دوره مشابه سال ۹۷ که افزون بر ۱۷ میلیون و ۸۸۴.۷ هزار تن بود، رشد ۵.۵ درصدی را ثبت کرد.

تولید بیش از ۲۲۶ هزار تن کاتد مس

 براساس داده‌های آماری وزارت صنعت، میزان تولید کاتد مس در دوره این بررسی، به رقم بیش از ۲۲۶.۸ هزار تن رسید که در مقایسه با ۲۲۵ هزار تن عملکرد ۱۱ ماه سال ۱۳۹۷ افزایش ۰.۸ درصدی دارد. 

سال گذشته شرکت ملی صنایع مس ایران اعلام کرد: ذخیره معدنی مس از ۲۲ میلیون تن به ۳۴.۵ میلیون تن مس خالص رسیده و ایران به رتبه هشتم جهانی دست یافته است.

۲۴۱ هزار تن شمش آلومینیوم

جداول آماری مورد بررسی گویای آن است که ۱۱ ماهه سال ۹۸ میزان تولید شمش آلومینیوم به رقم ۲۴۱.۴ هزار تن رسید و این درحالی است که در دوره مشابه سال ۹۷ رقم ۲۸۸ هزار تن ثبت شده بود و کاهش ۱۶.۲ درصدی را رقم زد.

میزان تولید ۱۰ ماهه شمش آلومینیوم در سال ۹۸ رقم ۲۱۷.۱ هزار تن اعلام شد که در مقایسه با دوره مشابه در سال ۹۷ افت ۱۹.۷ درصدی داشت.

کاهش ۱.۸ درصدی تولید آلومینا

میزان تولید پودر آلومینا در دوره ۱۱ ماهه این گزارش رقم ۲۱۳.۱ هزار تن را نشان می‌دهد و در مقایسه با دوره مشابه در سال ۹۷ که ۲۱۷.۱ هزار تن بود، کاهش ۱.۸ درصدی دارد.

آمارهای عملکرد ۱۰ ماهه پارسال گویای تولید ۱۹۲.۵ هزار تن پودر آلومیناست و در مقایسه با رقم ۱۹۶.۲ هزار تن تولید دوره مشابه در سال ۹۷ افت ۱.۹ درصدی داشت.

افت ۶.۸ درصدی تولید کنسانتره زغالسنگ

آمارهای وزارت صنعت نشان می‌دهد که در ۱۱ ماهه ۹۸ میزان تولید کنسانتره زغالسنگ به سطح افزون بر یک میلیون و ۳۹۶.۸ هزار تن رسید که در مقایسه با رقم بیش از یک میلیون و ۴۹۸.۹ هزار تن عملکرد ۱۱ ماهه ۹۷ افت ۶.۸ درصدی دارد.

۱۰ ماهه ۹۸ هم آمار تولید کنسانتره زغالسنگ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ کاهش ۶.۱ درصدی داشت.

رشد ۱۲.۲ درصدی تولید سیمان

میزان تولید سیمان در دوره این گزارش به رقم افزون بر ۵۵ میلیون و ۷۰۶.۶ هزار تن رسید و در مقایسه با ۱۱ ماهه ۹۷ که ۴۹ میلیون و ۶۳۲ هزار تن بود، افزایش ۱۲.۲ درصدی را ثبت کرد.

سیمان تولیدی در ۱۰ ماهه پارسال هم با رقم ۵۱ میلیون و ۲۲۷.۳ هزار تن در مقایسه با ۱۰ ماهه ۹۷ رشد تولید ۱۲.۲ درصدی داشت.

تولید بیش از ۳۷۰ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک

وزارت صنعت در آمار ۱۱ ماهه ۹۸ میزان تولید کاشی و سرامیک را رقم ۳۷۰ میلیون و ۲۳۳.۵ هزار مترمربع ثبت کرده و در مقایسه با رقم ۳۵۰ میلیون و ۸۰۵.۱ هزار متر مربع عملکرد ۱۱ ماهه ۹۷ رشد ۵.۵ درصدی دارد.

۱۰ ماهه سال گذشته ۳۳۵ میلیون و ۸۳۷.۱ هزار متر مربع کاشی و سرامیک تولید شده بود که در مقایسه با دوره مشابه در سال ۹۷ افزایش ۵.۳ درصدی داشت.

شیشه جام با رشد تولید ۷.۲ درصدی

بررسی جداول آماری این گزارش نشان می‌دهد،  میزان تولید شیشه جام در ۱۱ ماهه ۹۸ به رقم ۹۶۴.۱ هزار تن رسید و نسبت به دوره مشابه سال ۹۷ که برابر با ۸۹۹.۷ هزار تن بود، رشد ۷.۲ درصدی را ثبت کرد.

همچنین عملکرد ۱۰ ماهه تولید شیشه جام در سال گذشته در مقایسه با دوره مشابه در سال ۹۷ رشد ۸.۴ درصدی داشت.

رشد تولید ۱۹.۳ درصدی ظروف شیشه‌ای

برپایه جداول مورد بررسی ظروف شیشه‌ای تولید شده در ۱۱ ماهه سال گذشته به رقم ۴۸۵.۹ هزار تن بالغ گشت و نسبت به ۴۰۷.۲ هزار تن عملکرد ۱۱ ماهه ۹۷ بالاترین رشد عملکرد در این دوره را با رقم ۱۹.۳ درصد ثبت کرد.

واقعیت اینکه در آمار ۱۲ گانه وزارت صنعت مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی در ۱۱ ماهه پارسال، بالاترین رشد مربوط به تولید ظروف شیشه‌ای با افزایش بازدهی ۱۹.۳ درصد است. 

افزایش ۴.۶ درصدی تولید چینی بهداشتی

میزان تولید چینی بهداشتی در ۱۱ ماهه سال ۹۸ به رقم ۹۶.۸ هزار تن رسید و نسبت به دوره مشابه سال ۹۷ که رقم ۹۲.۵ هزار تن بود، رشد ۴.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

۱۰ ماهه پارسال تولید چینی بهداشتی با رقم ۸۸ هزار تن نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ افزایش عملکرد ۶ درصدی را ثبت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها