• ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
  • کد خبر: 38887
نفت

قیمت نفت در معاملات روزسه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر امید به توافق دولتمردان آمریکایی در خصوص بسته کمک اقتصادی دو تریلیون دلاری به منظور تعدیل اثرات شیوع ویروس کرونا، افزایش یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۶۲ سنت معادل ۲.۳ درصد افزایش، به ۲۷ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۷۶ سنت معادل ۳.۳ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۱۲ سنت در هر بشکه رسید.

بانک مرکزی آمریکا روز دوشنبه مجموعه ای از اقدامات اضطراری را به منظور حمایت از اقتصاد کشور در بحبوحه محدودیتهای تجارت برای مقابله با گسترش اپیدمی کرونا به اجرا گذاشت. در حالی که بسته کمک اقتصادی دو تریلیون دلاری به دلیل اختلاف نظر قانونگذاران در روز دوشنبه همچنان در سنا مانده بود، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا به حصول توافق در خصوص این بسته ابراز اطمینان کرد.

اقدامات محرک اقتصادی مذکور ارزش دلار را در نتیجه افزایش نقدینگی پایین برد. شاخص دلار روز سه شنبه ۰.۵ درصد افت کرد.

ضعیف شدن دلار قیمت نفت را که به این ارز معامله می شود، تقویت کرد.

در این بین، بانک بارکلیز روز سه شنبه پیش بینی خود از قیمتهای نفت در سال ۲۰۲۰ را با اشاره به فشار نزولی ناشی از جنگ قیمت نفت میان عربستان سعودی و روسیه و افت شدید تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش داد.

این بانک دورنمای هر دو شاخص قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت در سال ۲۰۲۰ را ۱۲ دلار کاهش داد و به ترتیب ۳۱ و ۲۸ دلار در هر بشکه پیش بینی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران این بانک اظهار کردند: قیمتهای نفت تا زمانی که اپیدمی کرونا مهار نشود، تحت فشارهای کاهشی خواهد ماند و حتی عربستان سعودی و روسیه هم از تبعات ریزش قیمتهای نفت مصون نخواهند ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها