• ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
  • کد خبر: 38881
نفت

عربستان با وجود کاهش شدید قیمت نفت خود نتوانسته است نفت زیادی بفروشد و صادرات نفت این کشور در ماه مارس تغییر چندانی نسبت به صادرات در فوریه نداشته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، دو منبع صنعتی آگاه به جریان های نفتی در عربستان می گویند بزرگترین صادر کننده نفت جهان هنوز صادرات نفت خود را افزایش چندانی نداده است و دلیل آن نبود تقاضا علی‌رغم قیمت پایین نفت است آن هم در شرایطی که تولیدکنندگان بزرگ دنیا برای سهم بازار می جنگند.

پس از فروپاشی قرارداد کاهش تولید نفت بین اوپک و تولیدکنندگان غیرعضو آن به رهبری روسیه، عربستان قصد دارد از ماه می بیش از ۱۰ میلیون بشکه نفت در روز صادر کند.

 ولی صادرات عربستان در ماه مارس بسیار کمتر از این نرخ بوده و تغییر چندانی نسبت به صادرات در فوریه نداشته است. این نشان دهنده تقاضای کمتر مصرف کنندگان از جمله چین پس از شیوع ویروس کرونا است.

یکی از این منابع صنعتی اعلام کرد صادرات عربستان در ماه مارس تا حالا ۷.۳ میلیون بشکه در روز بوده است و نه بیشتر؛ کل عرضه نفت در این ماه بسیار کمتر از ۱۰ میلیون بشکه در روز است.

یکی دیگر از منابعی که از صادرات نفت آگاه است گفت صادرات عربستان در فوریه حدود ۷.۲ میلیون بشکه در روز بود. ولی اطلاعات رفینیتیو ایکون صادرات نفت این کشور را کمتر از این حد و زیر هفت میلیون بشکه در روز در ماه مارس نشان می دهد.

طبق اطلاعات شرکت کپلر، متوسط صادرات نفت عربستان در ماه فوریه ۷.۲۶ میلیون بشکه در روز بود. این شرکت که عرضه نفت را ردیابی می‌کند گزارش داد تا ۲۳ مارس، متوسط ۱۰ روزه صادرات نفت عربستان ۶.۸ میلیون بشکه در روز بوده است.

سه سال همکاری بین اوپک، روسیه و سایر تولید کنندگان در ششم ماه مارس با عدم حمایت روسیه از کاهش بیشتر تولید پایان یافت. اوپک هم پاسخ این مخالفت روسیه را با برداشتن تمام محدودیت ها بر تولید خود داد.

 قیمت نفت خام برنت به خاطر سقوط تقاضا و جنگ بین صادر کنندگان بزرگ دنیا بر سر سهم بازار به کمتر از ۲۵ دلار در هر بشکه رسیده است که پایین ترین حد از ۲۰۰۳ است.

عربستان سعودی قیمت رسمی فروش نفت خود را برای ماه آوریل به شدت پایین آورد و قصد دارد فعالیت های پالایشگاهی خود را در داخل برای ماه آینده پایین بیاورد تا بتواند صادرات نفت خود را افزایش دهد.

قبل از فروپاشی قرارداد اوپک و متحدانش، ریاض ۹.۷۸ میلیون بشکه در روز در ماه فوریه تولید می کرد که بسیار کمتر از  ۱۰.۱۴ میلیون بشکه طبق قرارداد کاهش تولید اوپک بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها