• ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
  • کد خبر: 38841
اپل

در پی انتشار خبر ورود ویروس کرونا به امریکا، نگرانی ها در مورد شیوع این بیماری در امریکا بالا گرفت.

به گزارش «کالاخبر»، اولین عکس‌العمل بازارهای مالی در این وضعیت افت شاخص‌ها بود. طبق بررسی‌های انجام‌شده در هفته گذشته ۵ شاخص اصلی سهام در امریکا از قبیل «داوجونر» و «اس اند پی» بالغ‌بر ۱۰ درصد افت ارزش را تجربه کردند که این بالاترین و سریع‌ترین میزان افت ارزش از زمان رکود بزرگ اقتصادی امریکا در سال ۱۹۳۰ بود.

شبکه خبری «سیان بی سی» در گزارش خود در مورد افت ارزش بازارهای مالی در امریکا در پی انتشار ویروس کرونا نوشت: تنها ظرف یک هفته گذشته ارزش بازار سهام امریکا ۳.۱۸ هزار میلیارد دلار کاهش یافته است. در روز جمعه ۲۷ فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی شاخص‌های اصلی سهام در امریکا کاهش بالغ‌بر ۵۰۰ میلیون دلاری ارزش را شاهد بودند و مسئله نگران‌کننده اینجاست که به نظر می‌رسد این وضعیت ادامه داشته باشد.

سیان بی سی در این زمینه نوشت: از اواخر هفته گذشته شرکت‌های بزرگ فعال در بازارهای مالی از قبیل اپل، مایکروسافت، نایک، یونایتد ایرلاین و مستر کارت رسماً خبر از کاهش درامد خود دادند. خبری که تمایل و تقاضا برای سرمایه‌گذاری در سهام این شرکت‌ها را کمتر می‌کند.

کارشناسان بازارهای مالی بر این باور هستند که در هفته اول ماه مارس سال جاری شاهد افت بیشتر شاخص‌ها و کاهش بیشتر ارزش آن‌ها در بازارهای امریکا خواهیم بود.دلیل این مسئله را می‌توان در افزایش انتشار ویروس کرونا در کشورهای مختلف دنیا و گزارش اولین مرگ در اثر ویروس کرونا در کشورهای امریکا و استرالیا و شماری از کشورهای اروپای غربی دانست. این کارشناسان بر این باور هستند که شرایط فعلی حاکم بر اقتصاد دنیا بسیار بحرانی است و سرمایه‌گذاری در این فضا کاری بسیار پر ریسک خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها