طلا

یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که رکود اقتصادی ناشی از ویروس کرونا به مراتب بدتر و شدیدتر از رکود ۲۰۰۸ خواهد بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از کیتکو نیوز، پیتر شیف رئیس موسسه سرمایه گذاری Euro Pacific Capital تاکید کرد: اگر رکود اقتصادی ناشی از گسترش ویروس کرونا به وقوع بپیوندد، به مراتب بدتر و شدیدتر از رکود سال ۲۰۰۸ خواهد بود چرا که مشکلات اصلی اقتصاد جهان ریشه در رکورد بی سابقه بدهی ها دارد.

 وی افزود: پس از سقوط بازارهای مالی، جریان سرمایه در اقتصاد جهانی راهی جز سرازیر شدن به بازارهای دیگر نداشته و این مساله موجب رشد فزاینده تورم خواهد شد و این دو عامل بی شک موجب افزایش قیمت طلا می شود.

این تحلیلگر اقتصادی تصریح کرد: به نظر من مردم اشتباه تصور می کنند که این رویداد را یک اتفاق ضد تورمی ارزیابی می کنند، دقیقا بر عکس خواهد بود و رکود اقتصادی ناشی از کرونا موجب افزایش فشارهای تورمی خواهد شد. رکود ناشی از کرونا موجب کاهش عرضه و تولید کالاها می شود و جهان با موجی از نقدینگی روبرو می شود. این نقدینگی افسارگسیخته موجب رشد فشارهای تورمی خواهد شد. مشکلات ساختاری و ریشه ای در اقتصاد آمریکا به خصوص بدهی دولت، به مراتب بدتر از ۲۰۰۸ میلادی است.

پیتر شیف گفت: بحران مالی ۲۰۰۸ با افت شدید قیمت مسکن و املاک آغاز شد، این رکود می تواند با ویروس کرونا آغاز شود. این حباب و بدهی های چشمگیر است که عامل اصلی وقوع رکود و بحران مالی است. این احتمال وجود دارد که رکود اقتصادی در سه ماه جاری آغاز شده باشد.

وی افزود: به نظر من طلا هنوز مکان مطمئنی برای سرمایه گذاری در زمان وقوع بحران و رکود اقتصادی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها