سنگ آهن

محصولات آهنی چین در روز ۹ مارس افت داشتند. پس از اینکه ترس ناشی از شیوع کرونا ویروس و افت قیمت نفت بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار داد، قیمت سنگ آهن نیز در این روز به پایین‌ترین سطح خود نزدیک شد.

به گزارش «کالاخبر»، علاوه بر تاثیر کرونا ویروس بر بازار سنگ آهن چین، آتش‌سوزی در یکی از کوره‌های شرکت Baosteel این کشور باعث ایجاد نگرانی در خصوص تقاضای این ماده اولیه شد. اما این شرکت در تلاش برای تسکین نگرانی‌ها اعلام کرد که این آتش‌سوزی تاثیر چندانی در تولید سالانه نخواهد داشت و فعالیت شرکت از روز ۱۰ مارس از سر گرفته خواهد شد.

در پی این امر، قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان در روز ۹ مارس با ۲.۷ درصد کاهش در ۶۴۰ یوان بر تن (معادل ۹۲.۱۳ دلار) بسته شد، در حالی که در ساعات ابتدایی روز تا ۵.۸ درصد افت داشت. قیمت آتی این ماده در بورس سنگاپور نیز با افت ۱.۷ درصدی بسته شد.

شیوع جهانی کرونا ویروس باعث ایجاد شوک در عرضه و تقاضا شده است. انتظار می‌رود که این شوک‌ها منجر به کاهش فعالیت اقتصادی به ویژه در نیمه نخست سال شود.

کسب و کارهای چین پس از رفع تدریجی محدودیت‌ها به آهستگی در حال بازگشایی هستند. چین در روز ۹ مارس برای دومین روز متوالی مورد جدیدی از شیوع محلی ویروس خارج از استان هوبی گزارش نکرد.

در روز ۶ مارس موجودی سنگ آهن وارداتی بنادر چین با افت ۳.۴ درصدی به ۱۲۶.۲۵ میلیون تن رسید. واردات سنگ آّهن چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد دنیا، در ژانویه و فوریه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۵ درصد افزایش داشت که دلیل اصلی آن تقاضای قوی واحدهای فولادسازی با وجود وقفه‌های ناشی از ویروس بود. با وجود افزایش رکورد موجودی فولاد در چین، وزیر صنایع این کشور از شرکت‌های فلزی خواست تا از افزایش تولید دست نگه دارند و از رقابت منفی با یکدیگر پرهیز کنند.

قیمت نقدی شاخص سنگ آّهن برای اولین بار پس از ۵ روز در روز ۶ مارس کاهش داشت و به ۹۰.۳۰ دلار بر تن رسید. قیمت آتی میلگرد در بورس شانگهای نیز ۰.۳ درصد کاهش داشت. همچنین قیمت آتی ورق گرم و فولاد زنگ‌نزن به ترتیب ۰.۱ و ۳.۲ درصد کاهش داشت. قیمت زغال‌سنگ کک‌شو بدون تغییر بود، اما قیمت کک ۰.۴ درصد کاهش داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها