نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک دلار و ۲۶ سنت معادل ۳.۴ درصد رشد به ۳۸ دلار و ۴۸ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که امیدواری ها به کاهش تولید نفت آمریکا موجب تقویت نسبی چشم انداز بازار شده قیمت نفت امروز برای دومین جلسه متوالی افزایش داشت، اما به دلیل تردیدها در مورد بسته محرک اقتصادی دولت آمریکا موجب شد تا رشد قیمت محدود باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک دلار و ۲۶ سنت معادل ۳.۴ درصد رشد به ۳۸ دلار و ۴۸ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز ۹۱ سنت معادل ۲.۷ درصد رشد داشت و به ۳۵ دلار و ۲۷ سنت رسید.

قیمت نفت خام برنت در روز دوشنبه ۳۱ درصد کاهش یافت و به ۳۱.۰۲ دلار در هر بشکه رسید یعنی پایین‌ترین حد از اواسط فوریه ۲۰۱۶.

روز دوشنبه قیمت نفت به دلیل بالا گرفتن اختلافات بین عربستان و روسیه شاهد سقوط ۲۵ درصدی بود. ساتورو یوشیدا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه راکوتن گفت: احتمال کاهش تولید نفت از سوی تولید کنندگان نفت شیل آمریکا موجب بهبود احساس حاکم بر بازار نفت شده است.

تولید کنندگان نفت شیل آمریکا از جمله شرکت اوکسیدنتال پترولیوم میزان هزینه های خود را بیش از پیش کاهش داده اند که می تواند به معنای افت تولید نفت این شرکت ها در واکنش به کاهش شدید قیمت نفت باشد.

روز سه شنبه و پس از افت قیمت های روز ابتدایی هفته، به دلیل انتشار خبرهایی در مورد اقدام هماهنگ اقتصادهای بزرگ جهان برای تقلیل تبعات منفی ویروس کرونا، قیمت نفت و بازارهای بورس شاهد ترمیم قابل توجهی بودند.

اما افزایش تردیدها در مورد بسته محرک اقتصادی دولت ترامپ موجب شد تا شتاب ترمیم شاخص ها در بورس های آسیایی گرفته شود.

ویروس کرونا همچنین در حال تاثیرگذاری مبنی بر اشتهای سرمایه گذاران برای ریسک پذیری است. تعداد تلفات ابتلا به کرونا در ایتالیا به ۶۳۱ نفر رسیده، در حالی که تعداد موارد جدید ابتلا در چین برای اولین بار در طی ۵ روز گذشته افزایش داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها