بورس Eurex

یورکس یکی از بزرگترین بورس های قراردادهای مشتقه در جهان و اولین بورس بزرگ مشتقه در اروپاست که در سال ۱۹۹۸ با مشارکت دویچ بورس (Deutsche Borse) و بورسSix Swiss در فرانکفورت آلمان تشکیل شد.

به گزارش «کالاخبر»؛ معاملات این بورس محدود به مشتریان در حوزه اروپا نبوده و معامله گران از ۷۰۰ نقطه در سراسر جهان می توانند به معاملات دسترسی داشته باشند. در سال ۲۰۱۲ یورکس به تملک کامل دویچ بورس درآمد.

مجموعه بسیار متنوعی از دارایی های مالی از جمله قراردادهای مشتقه صندوق های کالایی طلا و نفت خام در این بورس معامله می شود. بورس یورکس در سال ۲۰۱۴ شعبه آسیایی خود را نیز افتتاح کرد. نام سکوی معاملاتی این بورس T۷ است که تمامی گروه های دارایی اعم از سهام تا معاملات مشتقه را بر روی آن معامله می کند.

بورس یورکس در ۱۹ کشور تابلوی معاملاتی فعال دارد. این بورس از حیث بیشترین موقعیت تعهدی باز در میان بورس های جهان رتبه اول را در سال ۲۰۱۹ کسب کرد.

معروف ترین دارایی مورد معامله در این بورس معاملات آتی شاخص EURO STOXX است. یورکس با ۱.۹ میلیارد قرارداد معامله شده در سال ۲۰۱۸ حائز رتبه ششم در میان بورس های مشتقه شد. از جمله شعب منطقه ای این بورس می توان به شعبه شیکاگو، پاریس، لندن، سنگاپور، هنگ کنگ و توکیو اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها