• ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
  • کد خبر: 38473
سیمان

تولید جهانی سیمان در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن رسید. فهرست برترین تولیدکنندگان این محصول نشان می دهد ایران به سبب کاهش تولید ترکیه، جایگاه هفتم جهانی را در اختیار گرفت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از وب سایت سازمان مطالعات زمین شناسی آمریکا USGS تولید جهانی سیمان با رشد جزئی از ۴ میلیارد و ۵۰ میلیون تن در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۴ میلیارد و ۱۰۰میلیون تن در سال ۲۰۱۹ میلادی افزایش یافت. این سازمان طی گزارشی برترین تولیدکنندگان سیمان جهان در سال گذشته میلادی را اعلام کرد که چین در جایگاه نخست و ایران در رتبه هفتم جای گرفت.

چین کماکان در صدر تولیدکنندگان سیمان جهان

تولید سیمان چین طی سال ۲۰۱۹ میلادی بدون تغییر نسبت به سال پیش از آن ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن به ثبت رسید. بدین ترتیب همچنان در رتبه نخست تولید این محصول در جهان باقی ماند. پس از آن، هند با فاصله بسیار نسبت به چین، با تولید۳۲۰ میلیون تن سیمان(رشد ۲۰ میلیون تنی نسبت به سال ۲۰۱۸ میلادی) همچنان به عنوان دومین کشور تولیدکننده این محصول در جهان ثبت شد.

سومین کشور برتر تولید کننده سیمان جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی ویتنام بود که ۹۵ میلیون از مجموع تولید جهانی را به خود اختصاص داد. این در حالی است که میزان تولید سال ۲۰۱۸ میلادی این کشور ۹۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده است. طی سال ۲۰۱۹ میلادی ، ایالات متحده آمریکا با تولید ۸۹ میلیون تن سیمان درتبه چهارم جهان ایستاد.

همچنین مصر با تولید ۷۶ میلیون تن و اندونزی با تولید ۷۴ میلیون تن سیمان با وجودکاهش میزان تولید نسبت به سال ۲۰۱۸ به ترتیب در جایگاه های پنجم و ششم تولید این محصول در سال گذشته میلادی قرار گرفتند. رقم تولید سیمان در مصر ۸۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن و در اندونزی ۷۵ میلیون و ۲۰۰هزار تن طی سال ۲۰۱۸ میلادی ثبت شده است.

ایران هفتمین تولیدکننده سیمان جهان

میزان تولید سیمان ایران از ۵۸ میلیون تن در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۶۰ میلیون تن در سال ۲۰۱۹ افزایش یافت. این رشد تولید در ایران و نیز افت همزمان تولید این محصول در ترکیه منجر به ارتقا رتبه ایران به رتبه هفتم جهان شد. پیش از این،ترکیه با تولید ۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن سیمان در رتبه هفتم و ایران با تولید ۵۸ میلیون تن در رتبه هشتم جهان قرار داشتند.

طی مدت یادشده، روسیه به عنوان هشتمین تولیدکننده سیمان جهان ۵۷ میلیون تن از این محصول را تولید کرد. برزیل و جمهوری کره نیز هر یک با تولید ۵۵ میلیون تن از این محصول در رتبه نهم جهان جای گرفتند. علاوه بر این تولید سیمان در ژاپن، دهمین تولیدکننده برتر سال ۲۰۱۹ میلادی،۵۴ میلیون تن بودکه با کاهش نسبت به سال پیش از آن(۵۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن) همراه بود.

در سال ۲۰۱۹ میلادی ترکیه با افت شدید تولید سیمان از ۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ۵۱ میلیون تن مواجه شد که منجر به تنزل رتبه جهانی این کشور از هفتم به یازدهم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها